Nimipäivä:
Paula, Pauliina, Liina
22°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Britanniassa valitaan uusi pääministeri heinäkuussa, kun taas Soste aloittaa muutosneuvottelut mahdollisista irtisanomisista. Lisäksi Yhdysvallat ja Iran edistyvät rauhanneuvotteluissa.


Kaivopuistossa on rauhallista vappua

Aihesivu: Kaivopuistossa on rauhallista vappua

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Helsingin Kaivopuistossa vietettiin vappua rauhallisissa merkeissä, vaikka paikalla oli tuhansia ihmisiä. Tunnelma oli ennen iltakymmentä rauhallinen, mutta riehakas. Poliisi valvoi tilannetta ja reagoi ilotulitteiden ampumiseen välittömästi.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 30.4.2026 klo 21:58
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Helsingin Kaivopuistossa vietettiin vappua rauhallisissa merkeissä, vaikka paikalla oli tuhansia ihmisiä. Tunnelma oli ennen iltakymmentä rauhallinen, mutta riehakas. Poliisi valvoi tilannetta ja reagoi ilotulitteiden ampumiseen välittömästi.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 21:58, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaivopuistossa on rauhallista vappua.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 30.4.2026 klo 21:58.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kaivopuisto, #Vappu, #Helsinki.

Selkokielinen yhteenveto

Kaivopuistossa on rauhallista vappua

Helsingin Kaivopuistossa on vietetty vappua rauhallisesti. Paikalla on ollut paljon ihmisiä, mutta tunnelma on ollut hyvä. Poliisi on valvonut juhlintaa ja reagoinut ilotulitteiden ampumiseen. Jos ilotulitteita ammutaan lisää, puisto voidaan tyhjentää.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin.
Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa.  Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi.
Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin.
Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.