Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Saksalainen taiteilija Georg Baselitz on kuollut 88-vuotiaana. Hänen kuolemansa vahvisti Thaddaeus Ropac -galleria. Baselitz tunnettiin erityisesti teoksistaan, jotka käsittelivät Saksan traumaattista historiaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Saksalainen taiteilija Georg Baselitz on kuollut 88-vuotiaana. Hänen kuolemansa vahvisti Thaddaeus Ropac -galleria. Baselitz tunnettiin erityisesti teoksistaan, jotka käsittelivät Saksan traumaattista historiaa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 21:32, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Georg Baselitz on kuollut 88-vuotiaana • Georg Baselitz on kuollut 88-vuotiaana.
Georg Baselitz kuoli 88-vuotiaana
Saksalainen taiteilija Georg Baselitz on kuollut. Hän oli 88-vuotias. Baselitzin teoksia on ollut esillä myös Suomessa. Hän käsitteli taiteessaan Saksan historiaa ja kulttuuria.
Saksalainen taiteilija Georg Baselitz on kuollut 88-vuotiaana. Hänen kuolemansa vahvisti Thaddaeus Ropac -galleria. Baselitz tunnettiin erityisesti teoksistaan, jotka käsittelivät Saksan traumaattista historiaa.
Saksalainen taiteilija Georg Baselitz on kuollut 88-vuotiaana. Hänen kuolemansa vahvisti Thaddaeus Ropac -galleria. Baselitz tunnettiin erityisesti teoksistaan, jotka käsittelivät Saksan traumaattista historiaa.
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Venetsian biennaalin kansainvälinen tuomaristo on eronnut Venäjän osallistumisen vuoksi. Tuomaristo oli aiemmin ilmoittanut boikotoivansa palkintojenjakoa maiden, joiden johtajia on määrätty pidätettäväksi, mukaan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Tuoreen tutkimuksen mukaan vain 38 prosenttia keski-ikäisistä suomalaisista omistaa taidetta. Tämä on kymmenen prosenttiyksikköä vähemmän kuin nuoremmissa ikäluokissa. Eniten taidetta löytyy yli…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Savonlinnassa sijaitseva taideluola Retretti avautuu heinäkuussa ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen. Luolastossa esitetään valotaiteilija Marko Häkkisen immersiivinen teos Maan pulssi, joka yhdistää valoa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Taiteilija Kari Tykkyläinen ilmaisi huolensa kulttuurin tulevaisuudesta Höyry-gallerian luokkakokouksessa. Hän kritisoi jatkuvia leikkauksia ja kulttuurin alasajoa. Tykkyläinen järjestää viimeistä kertaa Korkokenkäkukkamekkosuohiihto-tapahtuman, jossa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Jämsässä avautui pop-up-näyttely, joka kunnioittaa kuvataiteilija ja lastenkirjailija Pirkko Vainion elämäntyötä. Näyttelyssä on esillä Vainion tunnettuja teoksia, jotka ovat saavuttaneet kansainvälistä huomiota.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.