Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hallitus hyväksyi hevosten hyvinvointiasetuksen muutokset, jotka tulevat voimaan toukokuun 7. Päivänä. Asetuksessa on lisätty siirtymäaikoja ja loivennettu aasin lajitoverivaatimusta. Muutokset valmisteltiin nopeasti alle neljässä kuukaudessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hallitus hyväksyi hevosten hyvinvointiasetuksen muutokset, jotka tulevat voimaan toukokuun 7. Päivänä. Asetuksessa on lisätty siirtymäaikoja ja loivennettu aasin lajitoverivaatimusta. Muutokset valmisteltiin nopeasti alle neljässä kuukaudessa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 15:30, pääluokka Hyvinvointi.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hevosten hyvinvointiasetuksen muutokset hyväksyttiin.
Hevosten hyvinvointiasetusta muutettiin
Hallitus on muuttanut hevosten hyvinvointiasetusta. Muutokset tulevat voimaan toukokuun 7. Päivänä. Siirtymäaikoja on lisätty ja aasin lajitoverivaatimusta on helpotettu. Aasi voi nyt olla seuralaisena myös aasitamman jälkeläinen. Pihattojen pohjan vaatimuksesta on luovuttu.
Hallitus hyväksyi hevosten hyvinvointiasetuksen muutokset, jotka tulevat voimaan toukokuun 7. Päivänä. Asetuksessa on lisätty siirtymäaikoja ja loivennettu aasin lajitoverivaatimusta. Muutokset valmisteltiin nopeasti alle neljässä kuukaudessa.
Nuorten naisten mielialalääkkeiden käyttö on lähes kaksinkertaistunut kymmenessä vuodessa. Kela raportoi, että viime vuonna 11,5 prosenttia 18–29-vuotiaista naisista käytti SSRI-lääkkeitä. Miehillä osuus…
Hyvinvointi
Viikko alkaa aurinkoisena ja lämpimänä, mutta sää muuttuu pian. Alkuviikosta lämpötilat nousevat monin paikoin 15 asteeseen.
Hyvinvointi
Suomessa satoja työikäisiä kuolee vuosittain sydän- ja verisuonitauteihin. Kardiologian professori Tuomas Kiviniemi arvioi, että kuolleisuus on jopa kaksinkertainen verrattuna Ruotsiin ja Tanskaan.
Hyvinvointi • jaetut avainsanat: #hyvinvointi
Hallitus päätti merkittävistä korotuksista terveydenhuollon asiakasmaksuihin, jotka lähes kaksinkertaistuvat vuoden 2023 tasosta. Poliklinikkamaksu nousee 41,80 eurosta 78,40 euroon ja päiväkirurgian maksu 136,90…
Hyvinvointi • jaetut avainsanat: #Hallitus
Lääkäriliitto arvioi, että eriarvoisuus terveydenhuollossa on lisääntynyt hallituksen päätösten myötä. Hallitus nostaa asiakasmaksuja, mikä vaikeuttaa hoitoon pääsyä erityisesti heikommassa asemassa olevilta. Kritiikkiä…
Hyvinvointi • jaetut avainsanat: #Hallitus
Jyväskylän hyvinvointimessuille osallistui Terve Keski-Suomi ry ja Jamk Terveysinstituutin opiskelijat. Messuilla käsiteltiin koko perheen turvallisuutta ja henkistä hyvinvointia.
Hyvinvointi • jaetut avainsanat: #Hyvinvointi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.