Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ruotsissa vietetään kuningas Kaarle Kustaan 80-vuotispäivää. Juhlaillalliselle osallistuu arvovieraita sekä Ruotsista että ulkomailta. Kuningatar Silvia ja kruununprinsessa Victoria esittelivät näyttäviä asuja päivän aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ruotsissa vietetään kuningas Kaarle Kustaan 80-vuotispäivää. Juhlaillalliselle osallistuu arvovieraita sekä Ruotsista että ulkomailta. Kuningatar Silvia ja kruununprinsessa Victoria esittelivät näyttäviä asuja päivän aikana.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 21:13, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ruotsissa juhlitaan kuningas Kaarle Kustaan syntymäpäivää • Ruotsin kuningas juhlii 80-vuotispäiviään • Ruotsin kuningas juhlii 80-vuotissyntymäpäiväänsä.
Ruotsissa juhlitaan kuninkaan syntymäpäivää
Ruotsissa on juhlapäivä, koska kuningas Kaarle Kustaa täyttää 80 vuotta. Juhlaillallinen alkaa illalla ja siihen osallistuu monia tärkeitä vieraita. Kuningatar Silvia pukeutui punaiseen, ja kruununprinsessa Victoria siniseen asuun. Myös Suomen presidentti on paikalla.
Ruotsissa vietetään kuningas Kaarle Kustaan 80-vuotispäivää. Juhlaillalliselle osallistuu arvovieraita sekä Ruotsista että ulkomailta. Kuningatar Silvia ja kruununprinsessa Victoria esittelivät näyttäviä asuja päivän aikana.
Ruotsin kuningas vietti 80-vuotispäiväänsä suurissa juhlallisuuksissa. Juhlat alkoivat kuninkaanlinnalla lipunnostolla ja jatkuivat Tre Kronor -museon edustalla, jossa kansainväliset toimittajat kokoontuivat. Poliisi oli myös läsnä valvomassa tilannetta.
Ruotsin kuningas Kaarle XVI Kustaa täyttää tänään 80 vuotta. Juhlavastaanotolla Kuninkaanlinnan pihalla lapset toivottivat kuninkaalle onnea kukkasin. Kuningas kiitti vieraita ja korosti Bernadottelaista sisua.
Ruotsin kuningas Kaarle XVI Kustaa täyttää 80 vuotta. Juhlat alkoivat kiitosjumalanpalveluksella, ja kuningas sai kukkia lapsilta Kuninkaanlinnan pihalla. Kuningas kiitti vieraita ja korosti Bernadotten suvun sisua.
Ruotsissa kuningas Kaarle XVI Kustaa täyttää tänään 80 vuotta. Juhlallisuudet alkoivat kiitosjumalanpalveluksella Tukholmassa, ja kuninkaalle annettiin kukkia lapsilta. Juhliin osallistuvat myös muut kuninkaalliset sekä presidentti Alexander Stubb.
Ruotsin kuningas Kaarle XVI Kustaa juhlii tänään 80-vuotispäiväänsä Tukholmassa. Juhliin osallistui kuninkaallisen perheen lisäksi myös valtioiden päämiehiä, kuten Suomen presidentti Alexander Stubb ja Tanskan kuningas Frederik. Juhlissa oli…
Ruotsissa kuningas Kaarle XVI Kustaa viettää tänään 80-vuotissyntymäpäiväänsä. Juhlallisuudet alkoivat kiitosjumalanpalveluksella Tukholmassa, ja kuninkaalle annettiin kukkia lapsilta. Tapahtumassa olivat läsnä myös kruununprinsessa Victoria ja prinssi Carl Philip.
Ruotsissa vietetään kuningas Kaarle XVI Kustaan 80-vuotissyntymäpäiviä. Juhlallisuudet alkoivat kiitosjumalanpalveluksella, ja kuninkaalle annettiin kukkia lapsilta. Kuningasperhe seurasi tapahtumia Kuninkaanlinnan pihalla ja parvekkeelta.
Ruotsin kuningas Kaarle XVI Kustaa juhlii tänään 80-vuotissyntymäpäiväänsä. Juhlavastaanottoon osallistuu merkittäviä vieraita, kuten Suomen presidentti Alexander Stubb ja hänen puolisonsa. Juhlaohjelma alkoi kiitosjumalanpalveluksella Tukholmassa.
Ruotsin kuningas Kaarle XVI Kustaa täyttää tänään 80 vuotta. Juhlapäivän ohjelmaan kuuluu kiitosjumalanpalvelus, kunniavartio ja musiikkiesityksiä Tukholmassa. Paikalla on myös Suomen presidentti Alexander Stubb.
Ruotsin kuningas Kaarle Kustaa juhlii tänään 80-vuotispäiväänsä. Hän ilmoitti, ettei aio jäädä eläkkeelle, ja kommentoi serkkunsa, Tanskan kuningatar Margareetan, kruunusta luopumista. Kuningas…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #KaarleKustaa, #Ruotsi
Presidentti Alexander Stubb osallistuu Ruotsin kuninkaan Kaarle XVI Kustaan 80-vuotissyntymäpäiville Tukholmassa. Juhlat alkavat kiitosjumalanpalveluksella kuninkaanlinnan kirkossa ja jatkuvat Kuninkaanlinnassa. Stubb tapaa myös…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #AlexanderStubb, #KaarleKustaa
Ruotsin kuninkaan syntymäpäiväjuhlat keräävät satoja vieraita, mukaan lukien presidentti Alexander Stubb ja pohjoismaisia kuninkaallisia. Juhlapäivän gaalaillalliselle saapuu myös Thaimaan kuningaspari. Britannian kuningaspari…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ruotsi, #AlexanderStubb
Ruotsin kuningas Kaarle Kustaa on yllättynyt serkkunsa, Tanskan kuningatar Margareetan, eläköitymisestä. Hän kertoo, että kukaan ei osannut odottaa tätä päätöstä. Kuningas aikoo…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #KaarleKustaa, #Ruotsi
Britanniassa on nostettu terrorismin uhkatasoa toiseksi korkeimmalle tasolle. Hallituksen mukaan uusi taso tarkoittaa, että terroristi-isku on erittäin todennäköinen seuraavien kuuden kuukauden aikana.…
Ulkomaat
Suomi liittyy kansainväliseen droonikoalitioon, joka tukee Ukrainaa. Koalition tavoitteena on toimittaa drooneja rintamalle ja vahvistaa Ukrainan puolustusta. Puolustusministeri Häkkänen kertoo, että liittyminen…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.