Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun poliisi odottaa vilkasta vappua lämpimän sään vuoksi. Viestintäpäällikkö Tero Väyrynen toivoo, että keli olisi huonompi, jotta juhlintaa voitaisiin rauhoittaa. Ennusteet lupaavat jopa 15 asteen lämpötiloja vappupäivänä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun poliisi odottaa vilkasta vappua lämpimän sään vuoksi. Viestintäpäällikkö Tero Väyrynen toivoo, että keli olisi huonompi, jotta juhlintaa voitaisiin rauhoittaa. Ennusteet lupaavat jopa 15 asteen lämpötiloja vappupäivänä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 15:23, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oulun poliisi varautuu kiireiseen vappuun.
Oulun poliisi odottaa kiireistä vappua
Oulun poliisi valmistautuu kiireiseen vappuun. Lämpimät säät voivat lisätä juhlintaa. Poliisi toivoo huonompaa säätä rauhoittamaan juhlia. Vappupäivänä voi olla jopa 15 astetta lämpöä.
Oulun poliisi odottaa vilkasta vappua lämpimän sään vuoksi. Viestintäpäällikkö Tero Väyrynen toivoo, että keli olisi huonompi, jotta juhlintaa voitaisiin rauhoittaa. Ennusteet lupaavat jopa 15 asteen lämpötiloja vappupäivänä.
Helsingin poliisi on selvittänyt vappuna kiertävää puukotushuhua. Poliisi ei ole löytänyt mitään todisteita vaarasta kaupunkilaisille. Huhun vuoksi poliisi haluaa tiedottaa asiasta kansalaisille.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Vappu
Sosiaalisen median huhut uhkaavat vappujuhlintaa Kaivopuistossa Helsingissä. Poliisi on tietoinen uhkauksista ja suhtautuu niihin vakavasti, mutta toistaiseksi ei ole perusteita tiedottaa vaarasta.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vappu, #Poliisi
Poliisi kehottaa vanhempia tarkastamaan nuorten reput vappujuhlissa teräaseiden ja ilotulitteiden varalta. Ylikomisario Hanna Kiiskinen kertoo, että nuoret käyttävät teräaseita herkästi riitatilanteissa. Poliisi…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vappu, #Poliisi
Poliisi ennakoi työmäärän lisääntyvän vapun aikana lämpimän sään vuoksi. Jyväskylässä opiskelijoita varoitetaan huumauksista yökerhoissa. Poliisi valvoo yleisiä paikkoja ja varautuu hälytystehtäviin yksityisasunnoissa.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Vappu
Varsinais-Suomen käräjäoikeus hylkäsi kaikki syytteet Anneli Auerilta ja hänen entiseltä miesystävältään. Oikeus totesi, että syytteen mukaisia menettelyitä ei ollut näytetty toteen, ja…
Kotimaa
Varsinais-Suomen käräjäoikeus on hylännyt kaikki syytteet Anneli Aueria ja Jens Ihleä vastaan. Emeritusprofessori Matti Tolvanen pitää päätöstä odotettuna, mutta kritisoi prosessin pitkittymistä,…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.