Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltalainen geneetikko J. Craig Venter on kuollut 79-vuotiaana. Hänen kuolemansa vahvisti hänen perustamansa J. Craig Venter -instituutti. Venter oli tunnettu uraauurtavasta työstään genetiikan ja synteettisen biologian alalla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltalainen geneetikko J. Craig Venter on kuollut 79-vuotiaana. Hänen kuolemansa vahvisti hänen perustamansa J. Craig Venter -instituutti. Venter oli tunnettu uraauurtavasta työstään genetiikan ja synteettisen biologian alalla.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 14:58, pääluokka Tutkimukset.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Perinnöllisyystutkija J. Craig Venter kuoli.
J. Craig Venter kuoli 79-vuotiaana
J. Craig Venter, tunnettu perinnöllisyystutkija, on kuollut. Hän kuoli 79-vuotiaana syöpähoitojen sivuoireiden vuoksi. Venter oli tärkeä henkilö genetiikassa ja synteettisessä biologiassa. Hän oli mukana ihmisen geeniperimän luonnoksen luomisessa vuonna 2000.
Yhdysvaltalainen geneetikko J. Craig Venter on kuollut 79-vuotiaana. Hänen kuolemansa vahvisti hänen perustamansa J. Craig Venter -instituutti. Venter oli tunnettu uraauurtavasta työstään genetiikan ja synteettisen biologian alalla.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.