Nimipäivä:
Paula, Pauliina, Liina
22°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Britanniassa valitaan uusi pääministeri heinäkuussa, kun taas Soste aloittaa muutosneuvottelut mahdollisista irtisanomisista. Lisäksi Yhdysvallat ja Iran edistyvät rauhanneuvotteluissa.


Kaivopuiston vappujuhlat eri vuosikymmeniltä

Aihesivu: Kaivopuiston vappujuhlat eri vuosikymmeniltä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kaivopuiston vappujuhlat ovat keränneet väkeä vuosikymmenien ajan. Tänä vappuna sääennuste lupaa lämpimiä kelejä, mikä houkuttelee juhlivia ihmisiä ulos. Artikkelissa esitellään kuvia vappujuhlinnasta 1940-luvulta 2000-luvun alkuun.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Kulttuuri
  • Päivitetty 30.4.2026 klo 14:31
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Kaivopuiston vappujuhlat ovat keränneet väkeä vuosikymmenien ajan. Tänä vappuna sääennuste lupaa lämpimiä kelejä, mikä houkuttelee juhlivia ihmisiä ulos. Artikkelissa esitellään kuvia vappujuhlinnasta 1940-luvulta 2000-luvun alkuun.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 14:31, pääluokka Kulttuuri.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaivopuiston vappujuhlat eri vuosikymmeniltä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 30.4.2026 klo 14:31.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kulttuuri.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kaivopuisto, #Vappu, #Helsinki.

Selkokielinen yhteenveto

Kaivopuiston vappujuhlat vuosilta

Kaivopuiston vappujuhlat ovat olleet suosittuja jo pitkään. Tänä vuonna sää on lämmin, ja ihmiset kokoontuvat puistoon. Kuvia on kerätty eri vuosilta, kuten 1940-luvulta ja 2000-luvun alusta. Vappupallot ja valkolakit ovat olleet osa juhlintaa vuosikymmenten ajan.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin.
Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa.  Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi.
Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin.
Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.