Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut 37-vuotiaan miehen useista rikoksista, kuten vainoamisesta ja uhkailusta. Mies oli uhkaillut entistä vaimoaan ja rikkonut lähestymiskieltoa. Oikeus määräsi naiselle suojaksi lähestymiskiellon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut 37-vuotiaan miehen useista rikoksista, kuten vainoamisesta ja uhkailusta. Mies oli uhkaillut entistä vaimoaan ja rikkonut lähestymiskieltoa. Oikeus määräsi naiselle suojaksi lähestymiskiellon.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 13:23, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies tuomittiin vainoamisesta ja uhkailusta.
Mies tuomittiin vainoamisesta
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus tuomitsi 37-vuotiaan miehen vainoamisesta ja uhkailusta. Mies uhkasi entistä vaimoaan ja rikkoi lähestymiskieltoa. Hän soitti ja lähetti paljon viestejä naiselle. Oikeus määräsi naiselle suojaksi lähestymiskiellon.
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut 37-vuotiaan miehen useista rikoksista, kuten vainoamisesta ja uhkailusta. Mies oli uhkaillut entistä vaimoaan ja rikkonut lähestymiskieltoa. Oikeus määräsi naiselle suojaksi lähestymiskiellon.
Turun poliisi epäilee 43-vuotiasta miestä entisen puolisonsa murhasta. Aluksi tapausta tutkittiin tappona, mutta se muuttui murhaksi. Väkivallanteossa oli myös alaikäinen perheenjäsen, joka…
Rikos
Kauhajoen Aronkylässä poliisi otti kiinni 20-vuotiaan miehen, joka liikkui aseen kanssa. Kiinniotto tapahtui keskiviikkona, ja miehen hallussa ei ollut asetta kiinniottohetkellä, mutta…
Rikos
Levillä tapahtui vakava tilanne, jossa taksinkuljettajan epäillään ajaneen tahallisesti ihmisen päälle. Riidan jälkeen kuljettaja palasi taksillaan paikalle ja törmäsi uhriin, joka loukkaantui…
Rikos
Nokialla tapahtui puukotus ravintolassa, jossa yksi henkilö sai vakavia vammoja. Poliisi sai hälytyksen ja otti epäillyn kiinni nopeasti. Tapausta tutkitaan alustavasti tapon…
Rikos
Itä-Uudenmaan poliisi teki laajan huumekauppaan liittyvän operaation Vantaan Koivukylässä maanantaina. Useita henkilöitä otettiin kiinni ja poliisi takavarikoi huumausaineita. Operaatio keskittyi erityisesti Hakotorin…
Rikos
Aleksanteri Kivimäki, joka tuomittiin Vastaamon tietomurrosta, on hakenut valituslupaa korkeimmasta oikeudesta. Hovioikeus kovensi hänen tuomiotaan helmikuussa, ja Kivimäki sai kuuden vuoden ja…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.