Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Norjassa käynnistettiin pelastusoperaatio, kun lukion liikuntaluokka katosi. Kaikki 30 oppilasta ja kaksi opettajaa saatiin lopulta tavoitettua, eikä kukaan tarvinnut apua. Pelastusoperaatio keskeytettiin, kun yhteys oli saatu takaisin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Norjassa käynnistettiin pelastusoperaatio, kun lukion liikuntaluokka katosi. Kaikki 30 oppilasta ja kaksi opettajaa saatiin lopulta tavoitettua, eikä kukaan tarvinnut apua. Pelastusoperaatio keskeytettiin, kun yhteys oli saatu takaisin.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 10:56, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Koululuokka löytyi Norjassa • Koululuokka ja opettajat löytyivät Norjasta • Koululuokka löytyi Norjassa.
Koululuokka löytyi Norjasta
Norjassa oli ongelmia, kun koululuokka katosi. Pelastusoperaatio alkoi, koska yksi oppilas soitti hätänumeroon. Kaikki oppilaat ja opettajat saatiin lopulta kiinni. Kukaan ei tarvinnut apua, joten pelastusoperaatio lopetettiin.
Norjassa käynnistettiin pelastusoperaatio, kun lukion liikuntaluokka katosi. Kaikki 30 oppilasta ja kaksi opettajaa saatiin lopulta tavoitettua, eikä kukaan tarvinnut apua. Pelastusoperaatio keskeytettiin, kun yhteys oli saatu takaisin.
Norjassa etsitty koululuokka ja kaksi opettajaa on löytynyt. Pelastusoperaatio käynnistyi, kun yksi oppilas soitti vanhemmilleen ja vaikutti järkyttyneeltä. Poliisi reagoi nopeasti tilanteeseen, joka herätti huolta.
Norjassa kadonnut koululuokka ja kaksi opettajaa on löytynyt. Pelastusoperaatio alkoi, kun yksi oppilas soitti vanhemmilleen ja vaikutti järkyttyneeltä. Poliisi sai nopeasti yhteyden ryhmään ja varmisti heidän turvallisuutensa.
Ruotsin kuningas Kaarle Kustaa juhlii tänään 80-vuotispäiväänsä. Hän ilmoitti, ettei aio jäädä eläkkeelle, ja kommentoi serkkunsa, Tanskan kuningatar Margareetan, kruunusta luopumista. Kuningas…
Ulkomaat
Donald Trump ja Vladimir Putin keskustelivat puhelimessa 1,5 tuntia. Keskustelussa käsiteltiin mahdollisuutta tulitaukoon Ukrainassa, mutta osapuolet olivat eri mieltä ehdotuksen alkuperästä. Putin…
Ulkomaat
Venäjän voitonpäivän juhlavalmistelut ovat muuttuneet Ukrainan sodan vuoksi. Tänä vuonna raskasta sotakalustoa ei nähdä Moskovassa, jotta vältetään ukrainalaisten iskujen aiheuttamat vaarat. Kreml…
Ulkomaat
Kuningas Charles käytti brittihuumoria presidentti Trumpin käsittelyssä Washingtonin-valtiovierailullaan. Hänen puheensa sisälsi tärkeitä diplomaattisia viestejä, kuten Naton ja Ukrainan tukemisen. Charlesin lähestymistapa edisti…
Ulkomaat
Kuningas Charles keskeytti kättelyjonon Valkoisessa talossa, jossa hän tervehti presidentti Trumpin hallinnon jäseniä. Kuningas kätteli ensin useita viranomaisia, mutta vetäytyi sitten kesken…
Ulkomaat
Israel pidätti noin 175 aktivistia, mukaan lukien kaksi suomalaista, jotka purjehtivat kohti Gazaa. Aktivistit olivat osana Global Sumud Flotilla -laivasaattuetta, joka lähti…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.