Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Britanniassa valitaan uusi pääministeri heinäkuussa, kun taas Soste aloittaa muutosneuvottelut mahdollisista irtisanomisista. Lisäksi Yhdysvallat ja Iran edistyvät rauhanneuvotteluissa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vappuaattona Helsingissä juhlitaan perinteistä Mantan lakitusta, johon odotetaan noin 80 000 osallistujaa. Tapahtuma alkaa pormestarin tervehdyksellä ja huipentuu ylioppilaslakin laskemiseen Mantan päähän. Tänä vuonna lakituksen teemana on Itämeri.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vappuaattona Helsingissä juhlitaan perinteistä Mantan lakitusta, johon odotetaan noin 80 000 osallistujaa. Tapahtuma alkaa pormestarin tervehdyksellä ja huipentuu ylioppilaslakin laskemiseen Mantan päähän. Tänä vuonna lakituksen teemana on Itämeri.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 11:03, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Manta saa lakin vappuaattona Helsingissä.
Manta saa lakin vappuna
Helsingissä vappuaattona juhlitaan Mantan lakitusta. Tapahtumaan tulee paljon ihmisiä. Manta saa lakin kello 18. Lakituksen teemana on Itämeri.
Vappuaattona Helsingissä juhlitaan perinteistä Mantan lakitusta, johon odotetaan noin 80 000 osallistujaa. Tapahtuma alkaa pormestarin tervehdyksellä ja huipentuu ylioppilaslakin laskemiseen Mantan päähän. Tänä vuonna lakituksen teemana on Itämeri.
Havis Amanda lakitetaan tänään perinteisesti Helsingissä vappuaattona. Tänä vuonna lakituksen teemana on Itämeri, ja Helsingin yliopiston ylioppilaskunta korostaa roskien lajittelun tärkeyttä. Vappujuhlinta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Vappu, #HYY
Vappuaattoa vietetään tänään ympäri Suomea, ja patsaita lakitetaan useissa kaupungeissa. Helsingissä Havis Amandan lakituksen suorittaa Helsingin yliopiston ylioppilaskunta, ja tapahtuma houkuttelee paikalle…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Vappu, #Helsinki
Liisa Akimof, 64, on monipuolinen artisti, joka on palannut keikkalavoille lähes 30 vuoden tauon jälkeen. Hän toimii myös rakennuttajana ja talkkarina omistamallaan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Tampereen korkeakouluopiskelijat viettävät vappua kolmiviikkoisen tapahtumasarjan merkeissä. TREY:n järjestämä "Suomen suurin wappu" alkaa 14. huhtikuuta ja päättyy 1. toukokuuta. Juhlintaan sisältyy yli…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Vappu
Vapun juhlintatavat ovat muuttuneet viimeisen 50 vuoden aikana. Alun perin vappu oli vahvasti poliittinen juhla, mutta nykyisin se on laajentunut koko kansan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Vappu
Ravintola Wino, joka avattiin Kalliossa vuonna 2017, täyttää nyt kymmenen vuotta. Paikka on tunnettu modernista bistro- ja viinibaarikokonaisuudestaan, joka oli aikanaan harvinainen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.