Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rovaniemen Palloseuran entinen puheenjohtaja Risto Niva on saanut neljän kuukauden ehdollisen vankeustuomion kavalluksesta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Incapin liiketulos tammi-maaliskuussa oli 4,8 miljoonaa euroa, mikä alitti ennusteen. Liikevaihto kasvoi 56 miljoonaan euroon, mutta jäi myös ennustetusta. Yhtiö odottaa liikevaihdon ja vertailukelpoisen ebitan kasvavan vuonna 2026.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Incapin liiketulos tammi-maaliskuussa oli 4,8 miljoonaa euroa, mikä alitti ennusteen. Liikevaihto kasvoi 56 miljoonaan euroon, mutta jäi myös ennustetusta. Yhtiö odottaa liikevaihdon ja vertailukelpoisen ebitan kasvavan vuonna 2026.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 09:25, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Incapin tulos laski, mutta ohjeistus kasvaa • Aktian tulos laski tammi-maaliskuussa • Aktian tulos laski alkuvuonna.
Incapin tulos laski, mutta kasvu odottaa
Incapin tulos tammi-maaliskuussa oli 4,8 miljoonaa euroa. Tämä on vähemmän kuin ennustettiin. Liikevaihto kasvoi 56 miljoonaan euroon, mutta sekin jäi ennustetusta. Yhtiö uskoo, että liikevaihto kasvaa vuonna 2026.
Incapin liiketulos tammi-maaliskuussa oli 4,8 miljoonaa euroa, mikä alitti ennusteen. Liikevaihto kasvoi 56 miljoonaan euroon, mutta jäi myös ennustetusta. Yhtiö odottaa liikevaihdon ja vertailukelpoisen ebitan kasvavan vuonna 2026.
Aktian vertailukelpoinen liikevoitto laski 35 prosenttia tammi-maaliskuussa, ollen vajaat 19 miljoonaa euroa. Viime vuonna vastaava liikevoitto oli noin 29 miljoonaa euroa. Tulosta heikensivät henkivakuutusliiketoiminnan markkina-arvojen muutokset.
Aktian vertailukelpoinen liikevoitto laski tammi-maaliskuussa 35 prosenttia, ollen vajaat 19 miljoonaa euroa. Edellisvuonna vastaava liikevoitto oli noin 29 miljoonaa euroa. Tulosta heikensivät henkivakuutusliiketoiminnan markkina-arvojen muutokset.
Aktian tulos laski tammi–maaliskuussa henkivakuutusliiketoiminnan markkina-arvojen muutosten vuoksi. Korkokate pieneni ja liikevoitto laski 35 prosenttia vertailukauteen nähden. Nettopalkkiotuotot kuitenkin nousivat viisi prosenttia.
Googlen emoyhtiö Alphabet julkaisi vahvat talousluvut, jotka ylittivät odotukset. Tekoälyinvestoinnit nostivat yhtiön tulosta ja liikevaihtoa merkittävästi. Muut teknologiajätit, kuten Microsoft, Meta ja…
Talous • jaetut avainsanat: #Talous
Metsä Groupin taloudellinen tulos pysyi miinuksella, johtuen alhaisista keskimyyntihinnoista ja heikosta dollarin kurssista. Yhtiö kamppailee taloudellisten haasteiden kanssa, jotka vaikuttavat sen tulokseen.
Talous • jaetut avainsanat: #Talous
Suomen bruttokansantuote kasvoi tammi-maaliskuussa 0,9 prosenttia edellisestä neljänneksestä. Vuoden takaisiin lukuihin verrattuna kasvu oli 1,3 prosenttia. Kasvu ylitti asiantuntijoiden odotukset.
Talous • jaetut avainsanat: #Kasvu
Konecranesin osake laski yli seitsemän prosenttia tulosjulkistuksen jälkeen. Yhtiön alkuvuoden luvut jäivät analyytikkoennusteista, vaikka tilaukset kasvoivat vuodentakaisesta. Liikevaihto ja vertailukelpoinen ebita-liiketulos heikkenivät…
Talous • jaetut avainsanat: #Tulos, #Liikevaihto
Alma Median liikevaihto kasvoi vertailukaudesta ja ylitti analyytikoiden ennusteet. Yhtiön oikaistu liikevoitto tammi-maaliskuussa oli 20,4 miljoonaa euroa, mikä on enemmän kuin viime…
Talous • jaetut avainsanat: #Liikevaihto, #Tulos
Raakaöljyn Brent-laadun hinta on noussut yli neljän vuoden korkeimmalle tasolle. Nousu johtuu Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin varoituksesta Iranin satamien saartamisesta, joka voi…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.