Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rovaniemen Palloseuran entinen puheenjohtaja Risto Niva on saanut neljän kuukauden ehdollisen vankeustuomion kavalluksesta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lontoossa juostiin maraton, jossa kenialainen Sabastian Sawe alitti kahden tunnin rajan ajalla 1.59.30. Hän murskasi samalla maailmanennätyksen 65 sekunnilla. Myös Etiopian Yomif Kejelcha alitti rajan ensimmäisessä maratonissaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lontoossa juostiin maraton, jossa kenialainen Sabastian Sawe alitti kahden tunnin rajan ajalla 1.59.30. Hän murskasi samalla maailmanennätyksen 65 sekunnilla. Myös Etiopian Yomif Kejelcha alitti rajan ensimmäisessä maratonissaan.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 07:45, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maratonilla alitettiin kahden tunnin raja • Maratonilla alitettiin kahden tunnin raja • Maratonilla alitettiin kaksi tuntia.
Maratonilla alitettiin kahden tunnin raja
Lontoossa juostiin maraton. Kenialainen Sabastian Sawe juoksi ajan 1.59.30. Hän alitti kahden tunnin rajan ja teki samalla uuden maailmanennätyksen. Etiopian Yomif Kejelcha juoksi myös alle kahden tunnin ensimmäisessä maratonissaan. Kolmantena maalissa oli Jacob Kiplimo ajalla 2.00.28.
Lontoossa juostiin maraton, jossa kenialainen Sabastian Sawe alitti kahden tunnin rajan ajalla 1.59.30. Hän murskasi samalla maailmanennätyksen 65 sekunnilla. Myös Etiopian Yomif Kejelcha alitti rajan ensimmäisessä maratonissaan.
Lontoossa juostiin maraton, jossa kenialainen Sabastian Sawe alitti kahden tunnin rajan ajalla 1.59.30. Hän murskasi samalla maailmanennätyksen 65 sekunnilla. Myös Etiopian Yomif Kejelcha teki historiaa juoksemalla ensimmäisen maratoninsa…
Lontoossa juostiin sunnuntaina maraton, jossa kenialainen Sabastian Sawe alitti kahden tunnin rajan ajalla 1.59.30. Hän murskasi edellisen maailmanennätyksen yli minuutilla. Myös etiopialainen Yomif Kejelcha alitti rajan ensimmäisessä maratonissaan…
Kenialainen Sabastian Sawe teki historiaa juoksemalla maratonin alle kahden tunnin ensimmäisenä urheilijana. Hän voitti Lontoon maratonin ajalla 1.59.30, parantaen edellistä ennätystä 65…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #SabastianSawe
Adidaksen uusi maratonkenkä, Adios Pro Evo 3, tulee myyntiin huhtikuun lopussa 550 euron hintaan. Kenialainen Sabastian Sawe juoksi kengillä maailmanennätyksen Lontoossa, ja…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #SabastianSawe, #Maraton
Yomif Kejelcha juoksi Lontoon maratonilla aikaan 1.59.41, mutta jäi kenialaiselle Sabastian Sawelle 11 sekuntia. Kejelcha, joka on aiemmin menestynyt ratajuoksussa, kertoi olleensa…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #YomifKejelcha, #SabastianSawe
Kestävyysjuoksija Alisa Vainio joutui jättämään lauantain puolimaratonin SM-kilpailun väliin vatsataudin vuoksi. Vainio ilmoitti asiasta Instagramissa, ja hänen managerinsa kertoi, että oireet alkoivat…
Yleisurheilu
Paavo Nurmi nostetaan kunniaseinälle Penn Relays -tapahtumassa Philadelphiassa. Tapahtuma, joka on maailman vanhin viestijuoksutapahtuma, kerää vuosittain suuren määrän katsojia. Nurmi, joka voitti…
Yleisurheilu
Aitajuoksija Reetta Hurske on ilmoittanut sosiaalisessa mediassa, että hän aloittaa lepotauon istuinkyhmyn vuoksi. Vaiva on haitannut hänen harjoitteluaan jo hallikaudella.
Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.