Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Wood vähentää satoja työtehtäviä, ja Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen. Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kemin vanhin alusvaateliike Svea Aalto lopettaa toimintansa 77 vuoden jälkeen. Liikkeessä on käynnissä loppuunmyynti, ja se suljetaan touko-kesäkuun aikana. Tämä muutos vaikuttaa merkittävästi kaupungin kaupalliseen ilmapiiriin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kemin vanhin alusvaateliike Svea Aalto lopettaa toimintansa 77 vuoden jälkeen. Liikkeessä on käynnissä loppuunmyynti, ja se suljetaan touko-kesäkuun aikana. Tämä muutos vaikuttaa merkittävästi kaupungin kaupalliseen ilmapiiriin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.4.2026 klo 05:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Svea Aalto sulkee ovensa Kemissä.
Svea Aalto sulkee ovensa Kemissä
Svea Aalto on Kemin vanhin alusvaateliike. Se on toiminut 77 vuotta. Nyt liike sulkee ovensa. Loppuunmyynti on käynnissä ja liike suljetaan touko-kesäkuussa.
Kemin vanhin alusvaateliike Svea Aalto lopettaa toimintansa 77 vuoden jälkeen. Liikkeessä on käynnissä loppuunmyynti, ja se suljetaan touko-kesäkuun aikana. Tämä muutos vaikuttaa merkittävästi kaupungin kaupalliseen ilmapiiriin.
Kemissä Mäntylänkadulla palaa 150 neliömetrin omakotitalo, mikä on aiheuttanut vaaratiedotteen alueen asukkaille. Savu on terveydelle vaarallista, ja asukkaita kehotetaan pysymään sisätiloissa. Pelastuslaitos…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kemi
Varsinais-Suomen käräjäoikeus hylkäsi kaikki syytteet Anneli Auerilta ja hänen entiseltä miesystävältään. Oikeus totesi, että syytteen mukaisia menettelyitä ei ollut näytetty toteen, ja…
Kotimaa
Varsinais-Suomen käräjäoikeus on hylännyt kaikki syytteet Anneli Aueria ja Jens Ihleä vastaan. Emeritusprofessori Matti Tolvanen pitää päätöstä odotettuna, mutta kritisoi prosessin pitkittymistä,…
Kotimaa
Puolustusvoimat on saanut valmiiksi turvallisuustutkinnan, jossa selvitettiin varusmiehen jäämistä kuorma-auton alle Säkylässä. Onnettomuus tapahtui, kun varusmies huolsi naamioverkkoa ja jäi kääntyvän ajoneuvon…
Kotimaa
Inarin Näätämön Nord1 Marketin tuhoisan tulipalon syy on selvitetty. Poliisin mukaan palo sai alkunsa todennäköisesti aurinkosähköjärjestelmästä. Rakennus tuhoutui täysin huhtikuussa, mutta onneksi…
Kotimaa
Mäntylän alueella Kemissä tapahtunut rakennuspalo on saatu hallintaan, eikä se enää aiheuta vaaraa asukkaille. Alueet Mäntylä, Koivuharju, Ruutti ja Ruutinranta ovat nyt…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kemi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.