Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman vaatii pääministeri Petteri Orpon eroa. Lindtmanin mukaan hallituksen päätökset johtavat Suomen velkaantumisen kasvuun. Hän myös esittää, että Sdp peruisi yhteisöveron alennuksen, jota Orpo puolustaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman vaatii pääministeri Petteri Orpon eroa. Lindtmanin mukaan hallituksen päätökset johtavat Suomen velkaantumisen kasvuun. Hän myös esittää, että Sdp peruisi yhteisöveron alennuksen, jota Orpo puolustaa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 22:45, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lindtman vaatii Orpon eroa edelleen.
Lindtman vaatii Orpon eroa
Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman haluaa pääministeri Petteri Orpon eroavan. Lindtman sanoo, että hallituksen päätökset lisäävät Suomen velkaa. Hän ehdottaa, että Sdp peruu yhteisöveron alennuksen. Orpo puolustaa veron kevennystä ja sanoo sen olevan hyvä päätös.
Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman vaatii pääministeri Petteri Orpon eroa. Lindtmanin mukaan hallituksen päätökset johtavat Suomen velkaantumisen kasvuun. Hän myös esittää, että Sdp peruisi yhteisöveron alennuksen, jota Orpo puolustaa.
Oppositio vaatii pääministeri Petteri Orpon hallituksen eroa. SDP:n puoluejohtaja Antti Lindtman kritisoi hallituksen epäonnistumista ja ehdottaa, että Orpon tulisi itse pyytää eroa.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #PetteriOrpo
Sdp on lisännyt painetta pääministeri Petteri Orpoa kohtaan ja vaatii hänen eroa. Puheenjohtaja Antti Lindtman ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen ovat kritisoineet…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Sdp, #PetteriOrpo
Eduskunnassa keskustellaan ydinenergialain muutoksesta, joka poistaisi ydinaseiden täyskiellon Suomesta. Oppositiopuolueet vastustavat muutosta, kun taas hallitus puolustaa sitä Naton ydinasepelotteen vahvistamisella. Ydinaseiden tuominen…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
Kansanedustaja Timo Vornanen pyrkii perussuomalaisten ehdokkaaksi ensi kevään eduskuntavaaleissa. Hän on keskustellut asiasta puolueen puoluesihteerin kanssa, mutta puolue ei ole vielä ilmoittanut…
Politiikka
Juontaja Jone Nikula aikoo pyrkiä eduskuntaan ensi vuoden vaaleissa. Nikula, joka sai sydänkohtauksen tammikuussa, kertoo päätöksestään Eeva-lehden haastattelussa. Hän edustaa kokoomusta ja…
Politiikka
Helsingin yliopiston rikosoikeuden professorit pitävät Varsinais-Suomen käräjäoikeuden Auer-tuomiota perusteellisena. Professoreiden mukaan tuomio oli odotettu, sillä aiemmat todistukset olivat olleet virheellisiä. He korostavat,…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.