Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jääkiekon alle 18-vuotiaiden MM-kisoissa nähtiin yllättävä käänne, kun USA ja Kanada eivät päässeet mitaleille. USA hävisi Latviaa vastaan 5–2 ja Kanada taipui Ruotsille 4–2. Tämä on historiallinen hetki, sillä kumpikaan joukkue ei ole koskaan jäänyt välieristä tässä turnauksessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jääkiekon alle 18-vuotiaiden MM-kisoissa nähtiin yllättävä käänne, kun USA ja Kanada eivät päässeet mitaleille. USA hävisi Latviaa vastaan 5–2 ja Kanada taipui Ruotsille 4–2. Tämä on historiallinen hetki, sillä kumpikaan joukkue ei ole koskaan jäänyt välieristä tässä turnauksessa.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 21:24, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa USA ja Kanada putosivat MM-kisoista • Latvia yllätti Yhdysvallat MM-kisoissa • Latvia yllätti USA:n U18 MM-kisoissa.
USA ja Kanada putosivat kisoista
Jääkiekon alle 18-vuotiaiden MM-kisoissa tapahtui iso yllätys. USA ja Kanada eivät päässeet mitaleille. USA hävisi Latviaa vastaan 5–2. Kanada hävisi Ruotsille 4–2. Tämä on ensimmäinen kerta, kun molemmat joukkueet jäävät välieristä.
Jääkiekon alle 18-vuotiaiden MM-kisoissa nähtiin yllättävä käänne, kun USA ja Kanada eivät päässeet mitaleille. USA hävisi Latviaa vastaan 5–2 ja Kanada taipui Ruotsille 4–2. Tämä on historiallinen hetki,…
Jääkiekon alle 18-vuotiaiden MM-kisoissa Latvia teki historiaa voittamalla Yhdysvallat puolivälierissä maalein 5–2. Latvian maalivahti Patriks Plumins torjui 43 laukausta ja piti joukkueensa mukana turnauksessa. Samalla Kanada ja Suomi…
Latvia teki historiaa pudottamalla USA:n U18 MM-kisojen puolivälierissä. Ottelu päättyi Latvian voittoon 5–2, vaikka USA kavensi pelin maalin päähän. Myös Kanada putosi turnauksesta Ruotsille, joka voitti 4–2.
Latvia teki historiaa U18 MM-kisoissa pudottamalla USA:n puolivälierissä 5-2. Latvia onnistui maalinteossa useaan otteeseen, ja vaikka USA yritti kiriä, Latvia iski tyhjään maaliin varmistaen voittonsa. Kanadan matka turnauksessa…
Latvia teki historiaa U18 jääkiekkomaailmanmestaruuskisoissa pudottamalla USA:n puolivälierissä 5-2. Latvia johti peliä koko ajan ja iski päätöserässä kaksi maalia tyhjään verkkoon. Myös Kanada putosi turnauksesta, häviten Ruotsille 4-2.
NHL-puolustaja Nikolas Matinpalo on valittu Suomen miesten jääkiekkomaajoukkueeseen toukokuussa pelattaviin MM-kisoihin. Matinpalon kausi NHL:ssä päättyi pudotuspeleissä, ja hän on aiemmin edustanut Leijonia…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Suomen alle 18-vuotiaat jääkiekkoilijat, Pikkuleijonat, pelaavat tänään MM-puolivälierässä Tshekkiä vastaan. Ottelu alkaa Bratislavassa kello 13. Suomi voitti alkulohkossa kolme ottelua, mutta hävisi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Macklin Celebrini ja Gavin McKenna liittyvät Kanadan jääkiekkomaajoukkueeseen toukokuussa järjestettävään MM-turnaukseen Sveitsissä. Celebrini, joka oli NHL:n runkosarjan pistepörssissä neljäs, ja Scheifele, viides,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Kanada, #Jääkiekko
Jääkiekkoilija Juhani Jasu on ilmoittanut uransa päättymisestä. Hän pelasi urallaan 907 SM-liigan runkosarjaottelua ja teki 215 tehopistettä. Jasu, 38, kertoi päätöksestään Instagramissa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Tappara voitti Ilveksen jääkiekon SM-liigan välierässä ja eteni finaaliin. Ilves johti peliä 3–0, mutta Tappara käänsi ottelun edukseen. Ilveksen kannattajat kokivat suurta…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Imatran Ketterä on toimittanut kaikki tarvittavat aineistot jääkiekon Liigan lisenssikomitealle. Se tavoittelee pelaamista ensi kauden siirtymäkaudella, ennen kuin pääsarja siirtyy uudistettuun muotoon.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.