Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Britanniassa valitaan uusi pääministeri heinäkuussa, kun taas Soste aloittaa muutosneuvottelut mahdollisista irtisanomisista. Lisäksi Yhdysvallat ja Iran edistyvät rauhanneuvotteluissa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Poliisi ennakoi työmäärän lisääntyvän vapun aikana lämpimän sään vuoksi. Jyväskylässä opiskelijoita varoitetaan huumauksista yökerhoissa. Poliisi valvoo yleisiä paikkoja ja varautuu hälytystehtäviin yksityisasunnoissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Poliisi ennakoi työmäärän lisääntyvän vapun aikana lämpimän sään vuoksi. Jyväskylässä opiskelijoita varoitetaan huumauksista yökerhoissa. Poliisi valvoo yleisiä paikkoja ja varautuu hälytystehtäviin yksityisasunnoissa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 19:20, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi varoittaa vapun vietosta.
Poliisi varoittaa vappuajasta
Poliisi sanoo, että vapun aikana on odotettavissa enemmän työtä. Lämpimästä säästä johtuen valvontaa tehdään erityisesti yleisissä paikoissa. Jyväskylässä opiskelijoita varoitetaan huumauksista yökerhoissa. Poliisi kehottaa juhlivia ihmisiä käyttämään alkoholia kohtuudella.
Poliisi ennakoi työmäärän lisääntyvän vapun aikana lämpimän sään vuoksi. Jyväskylässä opiskelijoita varoitetaan huumauksista yökerhoissa. Poliisi valvoo yleisiä paikkoja ja varautuu hälytystehtäviin yksityisasunnoissa.
Helsingin poliisi pyytää apua 39-vuotiaan naisen etsinnässä. Nainen on kadonnut, mutta poliisi ei epäile rikoksen tapahtuneen. Kaikki havainnot pyydetään ilmoittamaan poliisille.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Poliisi
Helsingin kaupungin tukema Sun Ray -yhdistys on asetettu konkurssiin. Yhdistys, joka värväsi lapsia leirille Krimille, oli käytännössä maksukyvytön. Konkurssihakemuksen jätti Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Helsingin pelastuslaitos nostaa toimintavalmiutta vappua varten. Kaupunki tuo keskustaan lähes 200 vessaa ja useita mönkijöitä pelastus- ja ensihoitotehtäviin. Tyypillisiä vapun tehtäviä ovat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Vappu
Varsinais-Suomen käräjäoikeus hylkäsi kaikki syytteet Anneli Auerilta ja hänen entiseltä miesystävältään. Oikeus totesi, että syytteen mukaisia menettelyitä ei ollut näytetty toteen, ja…
Kotimaa
Varsinais-Suomen käräjäoikeus on hylännyt kaikki syytteet Anneli Aueria ja Jens Ihleä vastaan. Emeritusprofessori Matti Tolvanen pitää päätöstä odotettuna, mutta kritisoi prosessin pitkittymistä,…
Kotimaa
Puolustusvoimat on saanut valmiiksi turvallisuustutkinnan, jossa selvitettiin varusmiehen jäämistä kuorma-auton alle Säkylässä. Onnettomuus tapahtui, kun varusmies huolsi naamioverkkoa ja jäi kääntyvän ajoneuvon…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.