Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vappuaaton aamuna Keski-Suomessa voi esiintyä räntäsateita, mutta vappupäivänä sää lämpenee. Aamupäivä on pilvinen ja viileä, ja sateet ovat vähäisiä. Ilmatieteen laitoksen meteorologi Jani Parviainen kertoo säätilanteesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vappuaaton aamuna Keski-Suomessa voi esiintyä räntäsateita, mutta vappupäivänä sää lämpenee. Aamupäivä on pilvinen ja viileä, ja sateet ovat vähäisiä. Ilmatieteen laitoksen meteorologi Jani Parviainen kertoo säätilanteesta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 16:47, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vapun sää Keski-Suomessa • K-ryhmän myynti kasvoi Keski-Suomessa.
Vapun sää Keski-Suomessa
Vappuaattona Keski-Suomessa voi tulla räntää. Aamu on pilvinen ja viileä. Vappupäivänä sää kuitenkin lämpenee. Sateet ovat vähäisiä. Meteorologi Jani Parviainen kertoo asiasta.
Vappuaaton aamuna Keski-Suomessa voi esiintyä räntäsateita, mutta vappupäivänä sää lämpenee. Aamupäivä on pilvinen ja viileä, ja sateet ovat vähäisiä. Ilmatieteen laitoksen meteorologi Jani Parviainen kertoo säätilanteesta.
K-ryhmän veroton vähittäismyynti kasvoi Keski-Suomessa alkuvuonna 10,5 prosenttia, saavuttaen 93,2 miljoonaa euroa. Päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,5 prosenttia, ja auto- ja urheilukaupan myynti oli 9 miljoonaa euroa. Kaikkien toimialojen…
Oulussa vappusää vaihtelee rännästä kesäiseen lämpöön. Vapun aattona on pilvistä ja mahdollista sadetta, mutta päivällä lämpötila nousee noin kymmeneen asteeseen. Tuuli voi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Vappu, #Sää
Pohjoistuuli heikkenee ja lännestä virtaa lämmintä ilmaa. Vapunpäivänä etelässä ja lännessä mitataan jopa 20 astetta, kun taas idässä lämpötila jää viiden ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Vappu
Vappupäivänä lämpötila nousee etelässä ja lännessä jopa 20 asteeseen. Lämpimämpää ilmaa saapuu Suomeen vappuaattona, jolloin länsirannikolla sää on aurinkoista. Pohjoisessa lämpötila pysyy…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Vappu, #Sää
Tampereella vappupäivän lämpötila voi nousta jopa 20 asteeseen, mikä tekee siitä yhden viime vuosikymmenten lämpimimmistä vappupäivistä. Meteorologi Jani Sorsa Ilmatieteen laitokselta kertoo,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Vappu, #Sää
Ilmatieteen laitoksen meteorologi Janika Takala kertoo, että Suomeen on tulossa lämpimämpää säätä vappuaattona. Keskiviikkona lämpötilat jäävät alle 10 asteen, mutta torstaina ne…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Vappu
Kevätmyrsky saapui Suomeen ja toi mukanaan runsaasti lunta. Kokkolassa mitattiin jopa 13 senttiä lunta, ja sademäärät voivat kasvaa merkittäviksi maan keski- ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.