Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pekka Korpi on tyytyväinen hevostallinsa tilanteeseen ikäluokkakisojen lähestyessä. Hevoset treenaavat hyvin ja ovat terveitä, mikä antaa hyviä odotuksia tuleviin kilpailuihin. Korpi toivoo saavansa useamman hevosen tammaderbyn finaaliin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pekka Korpi on tyytyväinen hevostallinsa tilanteeseen ikäluokkakisojen lähestyessä. Hevoset treenaavat hyvin ja ovat terveitä, mikä antaa hyviä odotuksia tuleviin kilpailuihin. Korpi toivoo saavansa useamman hevosen tammaderbyn finaaliin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 16:00, pääluokka Ravit.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pekka Korpi odottaa menestystä ikäluokkakisoissa.
Pekka Korpi odottaa menestystä
Pekka Korpi on iloinen hevosistaan. Ne treenaavat hyvin ja ovat terveitä. Korpi odottaa hyviä tuloksia ikäluokkakisoissa. Hän haluaa useamman hevosen tammaderbyn finaaliin.
Pekka Korpi on tyytyväinen hevostallinsa tilanteeseen ikäluokkakisojen lähestyessä. Hevoset treenaavat hyvin ja ovat terveitä, mikä antaa hyviä odotuksia tuleviin kilpailuihin. Korpi toivoo saavansa useamman hevosen tammaderbyn finaaliin.
Hannu Korven valitus kilpailukiellosta on hylätty. Suomen Hippos ilmoittaa, että Korven kilpailukielto pysyy voimassa vuoden 2023 loppuun asti. Korpi sai aiemmin vuoden…
Ravit • jaetut avainsanat: #ravit
Vermossa järjestetään karsintalähtöjä, joissa viisivuotiaat tammat kilpailevat Tammaderbyn finaalipaikasta. Valmentaja Pekka Korpi on nostanut esiin ennakkosuosikkeja, kuten Ginzan ja Mint Matchin. Lisäksi…
Ravit • jaetut avainsanat: #Tammaderby, #PekkaKorpi
Vermossa järjestettiin Tammaderbyn karsintoja, joissa esittäytyi useita uusia hevosia. Erityisesti seitsemänvuotias italialaisori Diamond Truppo herätti huomiota. Vihjeriviltä löytyy myös varma valinta karsinnoista.
Ravit • jaetut avainsanat: #Tammaderby, #Ravit
Stallone voitti Vermon keskiviikkoraveissa kylmäverikoitoksen. Ohjastaja Santtu Raitala seurasi kilpailua aluksi rauhallisesti, mutta Stallone lisäsi vauhtia kirivaiheessa ja otti helpon voiton. Hevonen…
Ravit • jaetut avainsanat: #Ravit
Lappeenrannan ravikilpailuissa Vänrikki voitti lauantaina Santtu Raitalan ohjastamana. Ori kiri viimeiset 500 metriä nopeasti ja ohitti kärkiparin maalilinjalla.
Ravit • jaetut avainsanat: #ravit
Kouvolalainen Oon Leidi voitti Jyväskylän keskiviikkoraveissa. Timo Ukkolan ohjastama tamma sai voittonsa Kohti Kuninkuusraveja -lähdössä. Voitto oli Oon Leidille kauden ensimmäinen, ja…
Ravit • jaetut avainsanat: #ravit
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.