Nimipäivä:
Vieno, Moona, Viena
13°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Vihreät puolue aikoo palauttaa puheenjohtaja Sofia Virran kansanedustajan palkkiot hänen poissaolon ajaltaan. Perussuomalaisten kansanedustaja Laura Huhtasaari ilmoitti, ettei…


Fed pitää ohjauskoron ennallaan

Aihesivu: Fed pitää ohjauskoron ennallaan

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Yhdysvaltain keskuspankki Fed päättää pitää ohjauskorkonsa ennallaan 3,50–3,75 prosentin vaihteluvälillä. Keskusteluissa korostuvat inflaatio ja tulevat toimenpiteet. Öljyn hinta nousee lähelle 115 dollaria tynnyriltä.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 29.4.2026 klo 15:19
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Yhdysvaltain keskuspankki Fed päättää pitää ohjauskorkonsa ennallaan 3,50–3,75 prosentin vaihteluvälillä. Keskusteluissa korostuvat inflaatio ja tulevat toimenpiteet. Öljyn hinta nousee lähelle 115 dollaria tynnyriltä.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 15:19, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Fed pitää ohjauskoron ennallaan.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 29.4.2026 klo 15:19.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Fed, #Öljy, #Inflaatio.

Selkokielinen yhteenveto

Fed ei muuta korkoa

Yhdysvaltain keskuspankki Fed päätti pitää ohjauskoron ennallaan. Korko on 3,50–3,75 prosenttia. Inflaatio ja tulevat toimet ovat keskustelun aiheita. Öljyn hinta nousee lähelle 115 dollaria tynnyriltä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.