Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Puolustusvoimat sallii pitkät hiukset miehille, Soste aloittaa muutosneuvottelut ja Yhdysvaltojen ja Iranin rauhanneuvottelut etenevät Sveitsissä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Inarin Näätämön Nord1 Marketin tuhoisan tulipalon syy on selvitetty. Poliisin mukaan palo sai alkunsa todennäköisesti aurinkosähköjärjestelmästä. Rakennus tuhoutui täysin huhtikuussa, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Inarin Näätämön Nord1 Marketin tuhoisan tulipalon syy on selvitetty. Poliisin mukaan palo sai alkunsa todennäköisesti aurinkosähköjärjestelmästä. Rakennus tuhoutui täysin huhtikuussa, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 14:16, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Inarin tulipalon syy selvisi • Inarissa kauppa tuhoutui tulipalossa • Näätämön kauppapalon syy on selvillä.
Inarin tulipalon syy selvisi
Inarin Nord1 Marketin tulipalo on tutkittu. Palo syttyi todennäköisesti aurinkosähköjärjestelmästä. Kauppa tuhoutui kokonaan huhtikuussa. Kukaan ei loukkaantunut tulipalossa.
Inarin Näätämön Nord1 Marketin tuhoisan tulipalon syy on selvitetty. Poliisin mukaan palo sai alkunsa todennäköisesti aurinkosähköjärjestelmästä. Rakennus tuhoutui täysin huhtikuussa, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut.
Inarissa sijaitsevan Nord1-marketin tulipalon syttymissyy on selvitetty. Poliisin mukaan palo sai alkunsa aurinkosähköjärjestelmästä, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut vakavasti. Kauppias arvioi vahinkojen olevan miljoonien eurojen luokkaa.
Inarin Näätämössä tapahtunut tulipalo tuhosi täysin Nord1-Market -kaupparakennuksen. Poliisi on vahvistanut, että palo sai todennäköisesti alkunsa aurinkosähköjärjestelmästä. Palosta ei aiheutunut vakavia henkilövahinkoja, mutta omaisuusvahingot ovat merkittävät.
Näätämöläisen Nord1-Marketin tulipalon syy on todennäköisesti aurinkosähköjärjestelmän kaapelointi tai turvakytkin. Lapin poliisi on saanut palonsyyn tutkinnan päätökseen. Tutkinta toteutettiin yhteistyössä pelastuslaitoksen ja vakuutusyhtiön kanssa.
Anneli Auer ja Jens Ihle voivat saada merkittäviä korvauksia vankeusajastaan, jonka he viettivät syyttöminä. Auerin mahdollinen korvaussumma voi ylittää miljoonan euron. Varsinais-Suomen…
Kotimaa
Varsinais-Suomen käräjäoikeus on hylännyt kaikki syytteet Anneli Aueria ja Jens Ihleä vastaan. Emeritusprofessori Matti Tolvanen pitää päätöstä odotettuna, mutta kritisoi prosessin pitkittymistä,…
Kotimaa
Keski-ikäinen nainen on löydetty kuolleena Siuntiossa. Poliisi epäilee, että asunnossa ollut koira on purrut naista, mutta ei tiedetä, tapahtuiko pureminen elämän aikana…
Kotimaa
Kemissä Mäntylänkadulla palaa 150 neliömetrin omakotitalo, mikä on aiheuttanut vaaratiedotteen alueen asukkaille. Savu on terveydelle vaarallista, ja asukkaita kehotetaan pysymään sisätiloissa. Pelastuslaitos…
Kotimaa
Äänekoskella tapahtui tiistaina omakotitalon tulipalo, jossa yksi henkilö menehtyi. Poliisi sai ilmoituksen palosta kello 11 ja löysi kuolleen henkilön palopaikalta. Tulipalon syytä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Äänekoskella sijaitseva omakotitalo on syttynyt tuleen. Pelastuslaitos sai ilmoituksen palosta hieman kello 11 jälkeen, ja rakennus oli täysin tulessa yksiköiden saapuessa. Sammutustyöt…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.