Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Iranin ja Yhdysvaltain rauhansopimus viivästyy, ja Ruotsissa on tapahtunut ampumistapaus, jossa kaksi lasta on saanut vammoja. Lisäksi Suomeen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Koneen 29,4 miljardin euron kauppa on edennyt suomalaisyhtiölle, mutta prosessi on pitkä. Saksalaistaustainen TKE oli alun perin ostamassa Koneen, mutta nyt tilanne on muuttunut. Talouselämän toimittaja Kyösti Jurvelin analysoi kaupan haasteita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Koneen 29,4 miljardin euron kauppa on edennyt suomalaisyhtiölle, mutta prosessi on pitkä. Saksalaistaustainen TKE oli alun perin ostamassa Koneen, mutta nyt tilanne on muuttunut. Talouselämän toimittaja Kyösti Jurvelin analysoi kaupan haasteita.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 11:19, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Koneen jättikauppa etenee hitaasti.
Koneen kauppa etenee hitaasti
Kone myy itsensä 29,4 miljardilla eurolla. Kauppa on nyt suomalaisessa omistuksessa. Aluksi saksalainen TKE halusi ostaa Koneen. Prosessi on kuitenkin pitkä ja vaatii aikaa.
Koneen 29,4 miljardin euron kauppa on edennyt suomalaisyhtiölle, mutta prosessi on pitkä. Saksalaistaustainen TKE oli alun perin ostamassa Koneen, mutta nyt tilanne on muuttunut. Talouselämän toimittaja Kyösti Jurvelin…
Kone ilmoitti tekevänsä Suomen historian suurimman yrityskaupan ostamalla TK Elevatorin 29,4 miljardin euron arvolla. Kaupan myötä Koneesta tulee maailman suurin hissiyhtiö. Aiemmin…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone, #TKE
Kone on vahvistanut ostavansa TK Elevatorin 29,4 miljardin euron kaupassa. Analyytikoiden mukaan kaupan arvo sijoittajalle riippuu synergiahyötyjen toteutumisesta. Tämä on historian suurin…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone
Hissivalmistaja Kone aikoo ostaa kilpailijansa TK Elevatorin 29,4 miljardilla eurolla. Jos kauppa toteutuu, se olisi Suomen historian suurin yrityskauppa, ylittäen Nokian aiemman…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone
Attendo Suomi on ostanut A-klinikka Oy:n, joka erikoistuu päihde- ja riippuvuushoitoon. A-klinikka tuottaa palveluita hyvinvointialueille ja Helsingin kaupungille, ja sillä on noin…
Talous
Kesko julkaisi ensimmäisen neljänneksen tuloksensa, joka ylitti analyytikoiden odotukset. Liikevoitto kasvoi 102,2 miljoonaan euroon, kun se vuosi sitten oli 95,6 miljoonaa euroa.…
Talous
Hissiyhtiö Kone on toteuttanut Suomen historian suurimman yrityskaupan. Kaupan vaikutuksia yhtiölle ja markkinoille käsitellään Talousaamun lähetyksessä, jossa keskustellaan myös öljymarkkinoista ja sijoittajien…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.