Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Korean ex-presidentin Yoon Suk-yeolin vankeustuomio pidennettiin seitsemään vuoteen oikeudenkäytön estämisestä. Yoon tuomittiin myös elinkautiseen vankeuteen kapinan johtamisesta, joka aiheutti poliittisen kriisin. Hän on valittanut molemmista tuomioista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Korean ex-presidentin Yoon Suk-yeolin vankeustuomio pidennettiin seitsemään vuoteen oikeudenkäytön estämisestä. Yoon tuomittiin myös elinkautiseen vankeuteen kapinan johtamisesta, joka aiheutti poliittisen kriisin. Hän on valittanut molemmista tuomioista.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 11:26, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Entisen presidentin tuomio kasvoi seitsemään vuoteen • Etelä-Korean ex-presidentin tuomio pidennettiin • Ex-presidentin tuomio piteni Etelä-Koreassa.
Entisen presidentin tuomio kasvoi
Etelä-Korean entisen presidentin Yoon Suk-yeolin tuomio on nyt seitsemän vuotta. Hän sai tuomion oikeudenkäytön estämisestä. Yoon on myös saanut elinkautisen tuomion kapinan johtamisesta. Hän valittaa molemmista tuomioista.
Etelä-Korean ex-presidentin Yoon Suk-yeolin vankeustuomio pidennettiin seitsemään vuoteen oikeudenkäytön estämisestä. Yoon tuomittiin myös elinkautiseen vankeuteen kapinan johtamisesta, joka aiheutti poliittisen kriisin. Hän on valittanut molemmista tuomioista.
Etelä-Korean entisen presidentin Yoon Suk-yeolin vankeustuomiota on pidennetty seitsemään vuoteen. Hänet tuomittiin syylliseksi vallan väärinkäyttöön ja oikeudenkäynnin estämiseen. Yoon on jo aiemmin saanut elinkautisen tuomion kapinan johtamisesta.
Etelä-Korean entisen presidentin Yoon Suk-yeolin tuomio oikeudenkäytön estämisestä pidennettiin seitsemään vuoteen. Valitustuomioistuin teki päätöksen, joka perustui Yoonin henkivartijoiden toimintaan hänen pidätyksensä estämiseksi. Yoonilla on myös elinkautinen tuomio kapinan…
Etelä-Korean ex-presidentin puolison Kim Keon-heen korruptiotuomio kasvoi neljään vuoteen. Hänen aiempi tuomionsa oli vuoden ja 8 kuukauden vankeus. Kim syyllistyi lahjusten ottamiseen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #EteläKorea, #YoonSukyeol
Kuningas Charles keskeytti kättelyjonon Valkoisessa talossa, jossa hän tervehti presidentti Trumpin hallinnon jäseniä. Kuningas kätteli ensin useita viranomaisia, mutta vetäytyi sitten kesken…
Ulkomaat
Arabiemiraatit on ilmoittanut eroavansa öljynviejämaiden Opec-järjestöstä sekä laajemmasta Opec+-liittoumasta. Ero tulee voimaan perjantaina, ja sen taustalla ovat maan pitkän aikavälin strategiset ja…
Ulkomaat
Ateenassa tapahtui ammuskelu, jossa useita henkilöitä haavoittui. Poliisi etsii epäiltyä, 89-vuotiasta miestä, joka avasi tulen sosiaaliturvatoimistossa ja myöhemmin oikeustalolla. Viranomaiset ovat löytäneet…
Ulkomaat
Viron presidentti Alar Karis ilmoitti, että yhteydenpito Venäjään voi alkaa vasta, kun Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa on päättynyt. Hän korosti, että Venäjän on…
Ulkomaat
Venäjän puolustusministeriö ilmoitti, että toukokuun 9. Päivän voitonpäivän paraati Moskovassa pidetään ilman sotilaskalustoa. Paraatissa marssivat vain sotilaat eri puolustushaarojen koulutuksesta. Muutos merkitsee…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.