Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Beverley Martyn, tunnettu folk-laulaja, on kuollut 79-vuotiaana. Hänen perheensä mukaan hän menehtyi rauhallisesti kotonaan. Martyn aloitti uransa 1960-luvulla ja oli tunnettu muun muassa kappaleestaan "Happy New Year".
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Beverley Martyn, tunnettu folk-laulaja, on kuollut 79-vuotiaana. Hänen perheensä mukaan hän menehtyi rauhallisesti kotonaan. Martyn aloitti uransa 1960-luvulla ja oli tunnettu muun muassa kappaleestaan "Happy New Year".
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 10:16, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Folk-laulaja Beverley Martyn on kuollut • Folk-laulaja Beverley Martyn on kuollut.
Beverley Martyn on kuollut
Beverley Martyn, folk-laulaja, on kuollut 79-vuotiaana. Hän kuoli rauhallisesti kotonaan. Martyn aloitti uransa 1960-luvulla ja teki tunnetuksi kappaleen "Happy New Year". Hän oli naimisissa John Martynin kanssa ja teki paluun musiikkiin vuonna 2014.
Beverley Martyn, tunnettu folk-laulaja, on kuollut 79-vuotiaana. Hänen perheensä mukaan hän menehtyi rauhallisesti kotonaan. Martyn aloitti uransa 1960-luvulla ja oli tunnettu muun muassa kappaleestaan "Happy New Year".
Beverley Martyn, tunnettu folk-laulaja, on kuollut 79-vuotiaana. Hänen perheensä mukaan hän kuoli rauhallisesti kotonaan. Martyn aloitti uransa 1960-luvulla ja teki tunnetuksi kappaleita, kuten Happy New Year.
Liisa Akimof, 64, on monipuolinen artisti, joka on palannut keikkalavoille lähes 30 vuoden tauon jälkeen. Hän toimii myös rakennuttajana ja talkkarina omistamallaan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Jyväskylässä järjestettiin pilottikoe tulevasta musiikin ylioppilaskokeesta, joka uudistuu syksyllä 2029. Kuusi opiskelijaa osallistui kokeeseen, jossa luovuus sai kiitosta, mutta ohjeissa oli epäselvyyksiä.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Venetsian Teatro La Fenice on irtisanonut tulevan musiikillisen johtajansa Beatrice Venezin ennen hänen työskentelynsä aloittamista. Venezi, joka olisi ollut ensimmäinen nainen tehtävässä,…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Turussa järjestettiin biisileiri, joka yhdisti musiikintekijöitä Suomesta, Norjasta ja Intiasta. Leirillä kirjoitettiin musiikkia Intian markkinoille, jotka ovat maailman suurimmat online-markkinat. Kansainväliset yhteistyöprojektit…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Karstulan yhtenäiskoulun musiikkiluokassa neljä nuorta poikaa on muodostanut bändin nimeltä T.N.T. He ovat harjoitelleet yhdessä ja saaneet ohjausta Viitasalo-opiston opettajalta Jukka Puraselta.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Pianisti Jouni Somero on äänittänyt kaikki Selim Palmgrenin soolopianoteokset. Projektin aikana hän löysi myös aiemmin kadonneiksi luultuja kappaleita.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.