Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Iranin ja Yhdysvaltain rauhansopimus viivästyy, ja Ruotsissa on tapahtunut ampumistapaus, jossa kaksi lasta on saanut vammoja. Lisäksi Suomeen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Koneen osakekurssi nousi odotetun yrityskauppauutisen myötä. Yhtiö on ostamassa saksalaista TK Elevatoria, mikä voisi olla Suomen suurin yrityskauppa. Bittiumin tulokset sen sijaan pettyivät odotuksiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Koneen osakekurssi nousi odotetun yrityskauppauutisen myötä. Yhtiö on ostamassa saksalaista TK Elevatoria, mikä voisi olla Suomen suurin yrityskauppa. Bittiumin tulokset sen sijaan pettyivät odotuksiin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 10:29, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Koneen osake nousee yrityskaupan takia.
Koneen osake nousee yrityskaupan takia
Koneen osakekurssi on noussut, koska yhtiö aikoo ostaa saksalaisen TK Elevatoria. Kauppa olisi suuri ja se vaatii vielä viranomaishyväksynnän. Bittiumin tulokset eivät olleet hyviä ja ne pettyivät odotuksiin. Koneen tulos oli kuitenkin odotusten mukainen.
Koneen osakekurssi nousi odotetun yrityskauppauutisen myötä. Yhtiö on ostamassa saksalaista TK Elevatoria, mikä voisi olla Suomen suurin yrityskauppa. Bittiumin tulokset sen sijaan pettyivät odotuksiin.
Hissivalmistaja Kone aikoo ostaa kilpailijansa TK Elevatorin 29,4 miljardilla eurolla. Jos kauppa toteutuu, se olisi Suomen historian suurin yrityskauppa, ylittäen Nokian aiemman…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone, #TKElevator
Hissiyhtiö Kone on ilmoittanut ostavansa TK Elevatorin 29,4 miljardin euron yritysarvolla. OP:n analyytikko Antti Saari arvioi, että hinta on korkea, mutta perusteltu…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone, #TKElevator
Kone ilmoitti tekevänsä Suomen historian suurimman yrityskaupan ostamalla TK Elevatorin 29,4 miljardin euron arvolla. Kaupan myötä Koneesta tulee maailman suurin hissiyhtiö. Aiemmin…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone
Attendo Suomi on ostanut A-klinikka Oy:n, joka erikoistuu päihde- ja riippuvuushoitoon. A-klinikka tuottaa palveluita hyvinvointialueille ja Helsingin kaupungille, ja sillä on noin…
Talous
Valmet käynnistää muutosneuvottelut, jotka koskevat noin 2 400 työntekijää Suomessa. Neuvottelut liittyvät määräaikaisiin lomautuksiin, jotka kestävät alle 90 päivää ja toteutetaan tämän…
Talous
Kesko julkaisi ensimmäisen neljänneksen tuloksensa, joka ylitti analyytikoiden odotukset. Liikevoitto kasvoi 102,2 miljoonaan euroon, kun se vuosi sitten oli 95,6 miljoonaa euroa.…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.