Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Iranin ja Yhdysvaltain rauhansopimus viivästyy, ja Ruotsissa on tapahtunut ampumistapaus, jossa kaksi lasta on saanut vammoja. Lisäksi Suomeen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Fortumin tulos kasvoi tammi–maaliskuussa verrattuna viime vuoteen. Sähkön hintojen nousu, kylmä sää ja alhaiset vesivarannot vaikuttivat kasvuun. Liikevaihto nousi lähes kahteen miljardiin euroon ja käyttökate 600 miljoonaan euroon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Fortumin tulos kasvoi tammi–maaliskuussa verrattuna viime vuoteen. Sähkön hintojen nousu, kylmä sää ja alhaiset vesivarannot vaikuttivat kasvuun. Liikevaihto nousi lähes kahteen miljardiin euroon ja käyttökate 600 miljoonaan euroon.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.4.2026 klo 11:27, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Fortumin alkuvuoden tulos parani • Fortumin alkuvuoden tulos parani • Fortumin alkuvuoden tulos parani.
Fortumin tulos parani alkuvuonna
Fortumin tulos kasvoi alkuvuonna verrattuna viime vuoteen. Sähkön hinnat nousivat kylmän sään ja alhaisten vesivarantojen vuoksi. Liikevaihto oli lähes kaksi miljardia euroa. Käyttökate oli 600 miljoonaa euroa.
Fortumin tulos kasvoi tammi–maaliskuussa verrattuna viime vuoteen. Sähkön hintojen nousu, kylmä sää ja alhaiset vesivarannot vaikuttivat kasvuun. Liikevaihto nousi lähes kahteen miljardiin euroon ja käyttökate 600 miljoonaan euroon.
Fortumin tulos kasvoi tammi–maaliskuussa verrattuna viime vuoteen. Sähkön hintojen nousu, kylmä sää ja alhaiset vesivarannot vaikuttivat kasvuun. Liikevaihto nousi lähes kahteen miljardiin euroon ja käyttökate 600 miljoonaan euroon.
Fortumin tulos kasvoi tammi–maaliskuussa verrattuna viime vuoteen. Sähkön hintojen nousu, kylmä sää ja alhaiset vesivarannot vaikuttivat kasvuun. Liikevaihto nousi lähes kahteen miljardiin euroon ja käyttökate 600 miljoonaan euroon.
Kesko julkaisi ensimmäisen neljänneksen tuloksensa, joka ylitti analyytikoiden odotukset. Liikevoitto kasvoi 102,2 miljoonaan euroon, kun se vuosi sitten oli 95,6 miljoonaa euroa.…
Talous • jaetut avainsanat: #Liikevaihto
Metsäyhtiö UPM:n alkuvuoden tulos ylitti analyytikkojen odotukset. Yhtiön vertailukelpoinen liiketulos nousi 274 miljoonaan euroon, kun ennuste oli 262 miljoonaa euroa. Liikevaihto oli…
Talous • jaetut avainsanat: #Liikevaihto
Fortumilta ennakoidaan tulosparannusta ensimmäiselle vuosineljännekselle. Analyytikot odottavat myös kommentteja yhtiön datakeskuksista toimitusjohtaja Markus Rauramolta. Yhtiön liikevaihdon uskotaan kasvavan.
Talous • jaetut avainsanat: #Fortum, #MarkusRauramo
Sähkön hinta nousee keskiviikkona aamulla ja illalla korkealle tasolle. Päivän korkein tuntihinta on 16,0 senttiä kilowattitunnilta kello 21. Hintapiikki on merkittävä verrattuna…
Talous • jaetut avainsanat: #SähkönHinta, #Energia
Kone aikoo ostaa kilpailijansa TK Elevatorin, mikä tekisi siitä alansa suurimman. Kaupan arvo on 29,4 miljardia euroa, mikä on Suomen historian suurin…
Talous
Kone on toteuttanut 29,4 miljardin euron yrityskaupan saksalaisen TK Elevatorin kanssa. Tämä kauppa on Suomen historian suurin yrityskauppa. Koneen tiedotustilaisuus ja toimitusjohtajan…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.