Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kokoomuksen Pihla Keto-Huovinen erotettiin eduskuntaryhmästä, ja Metsä Wood vähentää sata työtehtävää. Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Mäntylän alueella Kemissä tapahtunut rakennuspalo on saatu hallintaan, eikä se enää aiheuta vaaraa asukkaille. Alueet Mäntylä, Koivuharju, Ruutti ja Ruutinranta ovat nyt turvallisia. Pelastustyöt ovat onnistuneet ja tilanne on rauhoittunut.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Mäntylän alueella Kemissä tapahtunut rakennuspalo on saatu hallintaan, eikä se enää aiheuta vaaraa asukkaille. Alueet Mäntylä, Koivuharju, Ruutti ja Ruutinranta ovat nyt turvallisia. Pelastustyöt ovat onnistuneet ja tilanne on rauhoittunut.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.4.2026 klo 20:12, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Meri-Lapissa rakennuspalo ei enää uhkaa.
Rakennuspalo ei uhkaa enää
Kemissä Mäntylän alueella oli rakennuspalo. Nyt palo on saatu hallintaan. Alueen asukkaille ei ole enää vaaraa. Pelastustyöt ovat onnistuneet ja tilanne on rauhoittunut.
Mäntylän alueella Kemissä tapahtunut rakennuspalo on saatu hallintaan, eikä se enää aiheuta vaaraa asukkaille. Alueet Mäntylä, Koivuharju, Ruutti ja Ruutinranta ovat nyt turvallisia. Pelastustyöt ovat onnistuneet ja tilanne…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.