Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Asiantuntija on listannut ammatteja, joissa voi ansaita hyvin lyhyellä koulutuksella. Tekoäly ei tule korvaamaan ihmisen roolia monissa fyysisissä tehtävissä, jotka vaativat tarkkuutta. Tulevaisuudessa on edelleen kysyntää näille ammateille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Asiantuntija on listannut ammatteja, joissa voi ansaita hyvin lyhyellä koulutuksella. Tekoäly ei tule korvaamaan ihmisen roolia monissa fyysisissä tehtävissä, jotka vaativat tarkkuutta. Tulevaisuudessa on edelleen kysyntää näille ammateille.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.4.2026 klo 10:30, pääluokka Työelämä.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ammatit, joissa hyvä palkka ja lyhyt koulutus.
Hyvät ammatit lyhyellä koulutuksella
Asiantuntija on kertonut ammateista, joissa voi saada hyvän palkan lyhyellä koulutuksella. Tekoäly ei tule korvaamaan ihmisiä kaikissa töissä. Monet työt vaativat tarkkuutta ja taitoa. Tulevaisuudessa on edelleen tarvetta näille ammateille.
Asiantuntija on listannut ammatteja, joissa voi ansaita hyvin lyhyellä koulutuksella. Tekoäly ei tule korvaamaan ihmisen roolia monissa fyysisissä tehtävissä, jotka vaativat tarkkuutta. Tulevaisuudessa on edelleen kysyntää näille ammateille.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.