Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Forecan ennusteen mukaan Suomeen saapuu lämpimiä kevätilmoja vappupäivän jälkeen. Toukokuun alussa lämpötilat voivat nousta jopa +20 asteeseen, vaikka alkuviikosta sää on vielä viileä. Ennusteen mukaan kevät etenee nopeasti, mutta pohjoisessa odotetaan myös sateita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Forecan ennusteen mukaan Suomeen saapuu lämpimiä kevätilmoja vappupäivän jälkeen. Toukokuun alussa lämpötilat voivat nousta jopa +20 asteeseen, vaikka alkuviikosta sää on vielä viileä. Ennusteen mukaan kevät etenee nopeasti, mutta pohjoisessa odotetaan myös sateita.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.4.2026 klo 05:20, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kevät tuo lämpöä Suomeen toukokuussa.
Kevät tuo lämpöä Suomeen
Forecan mukaan kevät tuo Suomeen lämpimiä ilmoja vappupäivän jälkeen. Toukokuun alussa lämpötila voi nousta jopa +20 asteeseen. Alkuviikolla sää on kuitenkin viileä. Pohjoisessa voi olla myös sateita. Kevät etenee nopeasti.
Forecan ennusteen mukaan Suomeen saapuu lämpimiä kevätilmoja vappupäivän jälkeen. Toukokuun alussa lämpötilat voivat nousta jopa +20 asteeseen, vaikka alkuviikosta sää on vielä viileä. Ennusteen mukaan kevät etenee nopeasti,…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.