Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pohjanmaan poliisi on havainnut seksuaalirikosten määrän kasvaneen merkittävästi viime vuosina. Vuonna 2021 tutkinnassa oli 287 tapausta, mutta vuonna 2025 luku nousi 1 334:ään. Vaikka tilastot näyttävät huolestuttavilta, syyt eivät ole yksiselitteisiä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pohjanmaan poliisi on havainnut seksuaalirikosten määrän kasvaneen merkittävästi viime vuosina. Vuonna 2021 tutkinnassa oli 287 tapausta, mutta vuonna 2025 luku nousi 1 334:ään. Vaikka tilastot näyttävät huolestuttavilta, syyt eivät ole yksiselitteisiä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.4.2026 klo 05:00, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Seksuaalirikokset kasvavat Pohjanmaalla • Opintolainojen takausvastuut kasvavat • Opintolainojen takausvastuut kasvavat.
Seksuaalirikoksia on enemmän Pohjanmaalla
Pohjanmaalla seksuaalirikosten määrä on kasvanut. Poliisi tutkii yhä enemmän tapauksia. Vuonna 2021 oli 287 tapausta, mutta vuonna 2025 niitä oli jo 1 334. Luvut näyttävät suurilta, mutta syyt eivät ole selviä.
Pohjanmaan poliisi on havainnut seksuaalirikosten määrän kasvaneen merkittävästi viime vuosina. Vuonna 2021 tutkinnassa oli 287 tapausta, mutta vuonna 2025 luku nousi 1 334:ään. Vaikka tilastot näyttävät huolestuttavilta, syyt…
Kela on maksanut pankeille yli sata miljoonaa euroa opintolainojen takausvastuista ja korkoavustuksista. Takaisinmaksuvelvoitteet ovat kasvaneet merkittävästi viime vuosina. Vuonna 2023 takausvastuiden summa nousi 112 miljoonaan euroon, mikä on…
Kela on maksanut pankeille yli sata miljoonaa euroa opintolainojen takausvastuista ja korkoavustuksista. Maksut ovat kasvaneet selvästi vuosina 2024–2025, mikä viittaa opintolainojen yhä suurempaan kuormitukseen valtiolle. Tämä kehitys herättää…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.