Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Christian Strömberg, 35, aloitti varusmiespalveluksensa Ruotsissa, vaikka ikäraja on Suomessa 29 vuotta. Hän oli halunnut armeijaan jo nuorempana, muttei tullut valituksi. Vuosi sitten keskustelu isän kanssa sai hänet hakemaan uudelleen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Christian Strömberg, 35, aloitti varusmiespalveluksensa Ruotsissa, vaikka ikäraja on Suomessa 29 vuotta. Hän oli halunnut armeijaan jo nuorempana, muttei tullut valituksi. Vuosi sitten keskustelu isän kanssa sai hänet hakemaan uudelleen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.4.2026 klo 09:03, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Christian Strömberg aloitti armeijan 35-vuotiaana.
Christian aloitti armeijan 35-vuotiaana
Christian Strömberg on 35-vuotias ja hän aloitti armeijan Ruotsissa. Suomessa armeijaan voi mennä vain 29-vuotiaaksi asti. Christian halusi armeijaan jo nuorena, mutta ei päässyt silloin. Hän päätti hakea uudelleen isänsä kannustamana.
Christian Strömberg, 35, aloitti varusmiespalveluksensa Ruotsissa, vaikka ikäraja on Suomessa 29 vuotta. Hän oli halunnut armeijaan jo nuorempana, muttei tullut valituksi. Vuosi sitten keskustelu isän kanssa sai hänet…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.