Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Wood vähentää satoja työtehtäviä, ja Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen. Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Torstaina alkanut tekninen häiriö Kelan palveluissa on nyt ohi ja palvelut toimivat normaalisti. Puhelinpalvelussa saattaa kuitenkin esiintyä ajoittaista ruuhkaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Torstaina alkanut tekninen häiriö Kelan palveluissa on nyt ohi ja palvelut toimivat normaalisti. Puhelinpalvelussa saattaa kuitenkin esiintyä ajoittaista ruuhkaa.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.4.2026 klo 12:05, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Kaleva, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kelan palveluissa tekninen häiriö päättynyt • Kelan palveluhäiriö pääosin korjattu • Kelan palveluhäiriö on nyt korjattu.
Kelan palvelut toimivat taas
Kelan palveluissa oli tekninen häiriö, mutta se on nyt ohi. Palvelut toimivat normaalisti jälleen. Puhelinpalvelussa voi silti olla ruuhkaa. Häiriö ei vaikuttanut etuuksien maksamiseen.
Torstaina alkanut tekninen häiriö Kelan palveluissa on nyt ohi ja palvelut toimivat normaalisti. Puhelinpalvelussa saattaa kuitenkin esiintyä ajoittaista ruuhkaa.
Kelan palveluissa torstaina alkanut häiriö ei vaikuttanut etuuksien käsittelyyn. Häiriö on saatu pääosin korjattua, ja verkkoasiointi sekä puhelinpalvelu toimivat jälleen. Palveluissa voi kuitenkin olla vielä katkoja perjantaina.
Kelan palveluissa eilen alkanut tekninen häiriö on saatu korjattua. Häiriö vaikutti useisiin palveluihin, mutta asiakkaiden etuuksien maksaminen ei kärsinyt. Jonotusaika puhelinpalvelussa on kuitenkin tällä hetkellä pidempi.
Kelan palveluissa torstaina alkanut häiriö ei vaikuta etuuksien käsittelyyn tai maksamiseen. Häiriö on saatu pääosin korjattua, mutta palveluissa voi olla vielä katkoja.
Kelan palvelut ovat pääosin toiminnassa teknisen häiriön jälkeen. Perjantaina voi kuitenkin esiintyä vielä joitakin katkoja.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.