Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kiinalainen tekoäly-startup Deepseek on esitellyt uuden V4-mallinsa. Malli tuo mukanaan merkittäviä päivityksiä ja se tulee korvaamaan joulukuussa 2024 julkaistun V3-mallin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kiinalainen tekoäly-startup Deepseek on esitellyt uuden V4-mallinsa. Malli tuo mukanaan merkittäviä päivityksiä ja se tulee korvaamaan joulukuussa 2024 julkaistun V3-mallin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.4.2026 klo 06:46, pääluokka IT.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Deepseek esittelee uuden tekoälymallin.
Deepseek esittelee uuden mallin
Kiinalainen yritys Deepseek esittelee uuden tekoälymallin. Malli on nimeltään V4 ja se tuo mukanaan uusia ominaisuuksia. Uusi malli korvataan aikaisemmalla V3-mallilla. Deepseekin aikaisempi tekoäly vaikutti suurten yritysten arvoihin.
Kiinalainen tekoäly-startup Deepseek on esitellyt uuden V4-mallinsa. Malli tuo mukanaan merkittäviä päivityksiä ja se tulee korvaamaan joulukuussa 2024 julkaistun V3-mallin.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.