Nimipäivä:
Impi, Immi
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat toteutti uusia iskuja Iraniin, kohdistuen useisiin sotilaskohteisiin eri puolilla maata. YK:n pakolaisjärjestön mukaan kodeistaan paenneiden määrä väheni…


Syövän hoitotuloksia on parannettava nopeasti

Aihesivu: Syövän hoitotuloksia on parannettava nopeasti

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Syövän hoitotulosten parantaminen Suomessa vaatii kiireellisiä toimenpiteitä ja riittävää resurssointia. Kansallisen syöpäkeskus FICANin asiantuntijat korostavat ennaltaehkäisyn, varhaisen diagnostiikan ja yksilöllisen hoidon merkitystä. Suomi on jäänyt jälkeen muista Pohjoismaista syöpien hoitotuloksissa.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Hyvinvointi
  • Päivitetty 23.4.2026 klo 19:30
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Syövän hoitotulosten parantaminen Suomessa vaatii kiireellisiä toimenpiteitä ja riittävää resurssointia. Kansallisen syöpäkeskus FICANin asiantuntijat korostavat ennaltaehkäisyn, varhaisen diagnostiikan ja yksilöllisen hoidon merkitystä. Suomi on jäänyt jälkeen muista Pohjoismaista syöpien hoitotuloksissa.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.4.2026 klo 19:30, pääluokka Hyvinvointi.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Syövän hoitotuloksia on parannettava nopeasti.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 23.4.2026 klo 19:30.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Hyvinvointi.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Syöpä, #FICAN, #TomiMäkelä.

Selkokielinen yhteenveto

Syövän hoitotuloksia parannetaan

Suomessa syövän hoitotuloksia pitää parantaa nopeasti. Asiantuntijat sanovat, että tarvitaan enemmän resursseja. Ennaltaehkäisy ja varhainen diagnostiikka ovat tärkeitä. Suomi on jäänyt jälkeen muista Pohjoismaista. Toimenpiteet pitää lisätä seuraavaan hallitusohjelmaan.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa.  Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.