Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Työttömyysaste nousi 10,8 prosenttiin ja työttömien määrä kasvoi toukokuussa 376 000:een, mikä on suurin luku sitten vuoden 1998.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lemmikkien pikajuna on ranskalainen animaatio, joka muistuttaa 1990-luvun toimintaleffoja. Elokuvassa junaan liittyvä juoni tuo mieleen Steven Seagalin tähdittämän Kaappaus raiteilla -elokuvan. Animaatio on saanut keskinkertaisia arvioita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lemmikkien pikajuna on ranskalainen animaatio, joka muistuttaa 1990-luvun toimintaleffoja. Elokuvassa junaan liittyvä juoni tuo mieleen Steven Seagalin tähdittämän Kaappaus raiteilla -elokuvan. Animaatio on saanut keskinkertaisia arvioita.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.4.2026 klo 18:15, pääluokka Elokuvat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ranskalainen animaatio tuo mieleen Seagalin.
Animaatio muistuttaa Seagalia
Lemmikkien pikajuna on ranskalainen animaatioelokuva. Se kertoo tarinan, joka tapahtuu junassa. Elokuvassa on toimintaa, joka muistuttaa vanhoja action-elokuvia. Seagalin rooli Kaappaus raiteilla -elokuvassa tulee mieleen.
Lemmikkien pikajuna on ranskalainen animaatio, joka muistuttaa 1990-luvun toimintaleffoja. Elokuvassa junaan liittyvä juoni tuo mieleen Steven Seagalin tähdittämän Kaappaus raiteilla -elokuvan. Animaatio on saanut keskinkertaisia arvioita.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.