Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Korkeasaareen on syntynyt kolme ahmanpentua, mikä yllätti eläintenhoitajat. Emo, 12-vuotias Pinja, on ennätyksellisen iäkäs ensisynnyttäjä. Pennut ovat vielä pesän suojissa, mutta kesällä vierailijat voivat nähdä ne.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Korkeasaareen on syntynyt kolme ahmanpentua, mikä yllätti eläintenhoitajat. Emo, 12-vuotias Pinja, on ennätyksellisen iäkäs ensisynnyttäjä. Pennut ovat vielä pesän suojissa, mutta kesällä vierailijat voivat nähdä ne.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.4.2026 klo 11:10, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Korkeasaareen syntyi kolme ahmanpentua • Korkeasaareen syntyi kolme ahmanpentua • Korkeasaareen syntyi kolme ahmanpentua.
Korkeasaareen syntyi ahmanpentuja
Korkeasaareen on syntynyt kolme ahmanpentua. Emoahma Pinja on 12-vuotias ja se on vanhin ensisynnyttäjä. Pennut ovat vielä pesässä, mutta kesällä vierailijat voivat nähdä ne. Isäahma on kiinnostunut pennuista, mutta se on siirretty toiseen tarhaan.
Korkeasaareen on syntynyt kolme ahmanpentua, mikä yllätti eläintenhoitajat. Emo, 12-vuotias Pinja, on ennätyksellisen iäkäs ensisynnyttäjä. Pennut ovat vielä pesän suojissa, mutta kesällä vierailijat voivat nähdä ne.
Korkeasaaressa on syntynyt kolme ahmanpentua, mikä yllätti eläintenhoitajat. Emoahma Pinja on ennätyksellisen iäkäs ensisynnyttäjä, ja viimeksi ahmanpentuja on syntynyt eläintarhassa lähes 20 vuotta sitten.
Korkeasaaren eläintarhassa on syntynyt kolme ahmanpentua, mikä yllätti eläintenhoitajat. Emoahma Pinja on 12-vuotias, mikä tekee hänestä ennätyksellisen iäkkään ensisynnyttäjän.
Korkeasaaressa syntyi maaliskuun alussa kolme ahmapentua, mikä on harvinainen tapahtuma. Emoahma Pinja on 12-vuotias, ja tämä on hänen ensimmäinen synnytyksensä. Eläintarha on iloinen uutisesta, sillä edellisestä ahmapentueesta on…
Korkeasaaressa syntyi maaliskuun alussa kolme ahmanpentua, joista yksi on naaras ja kaksi urosta. Tämä on ensimmäinen ahmanpentue Korkeasaaressa lähes 20 vuoteen. Emoahma on 12-vuotias, mikä tekee siitä ennätyksellisen…
Korkeasaaressa 12-vuotias Pinja-ahma on saanut kolme pentua, mikä on ennätys iäkäs ensisynnyttäjä. Pennut syntyivät maaliskuun alussa, ja niiden isä siirrettiin toiseen tarhaan emon rauhoittamiseksi.
Korkeasaaressa 12-vuotias Pinja-ahma on saanut kolme tervettä pentua, mikä on ennätys iäkäs ensisynnyttäjäksi. Pennut syntyivät maaliskuun alussa, ja niiden isä siirrettiin toiseen tarhaan emon rauhoittamiseksi.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.