Nimipäivä:
Tapio
16°C Helsinki

Suhteet appivanhempiin voivat hiertää

Aihesivu: Suhteet appivanhempiin voivat hiertää

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Monet kokevat haasteita suhteissaan appivanhempiinsa, mikä voi johtua kesken jääneistä erillistymiskehityksistä. Erityisesti nuoret aikuiset saattavat tuntea jännitystä ja pelkoa ensikohtaamisista. Tällaiset tunteet voivat vaikuttaa perhesuhteisiin merkittävästi.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Hyvinvointi
  • Päivitetty 22.4.2026 klo 07:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Monet kokevat haasteita suhteissaan appivanhempiinsa, mikä voi johtua kesken jääneistä erillistymiskehityksistä. Erityisesti nuoret aikuiset saattavat tuntea jännitystä ja pelkoa ensikohtaamisista. Tällaiset tunteet voivat vaikuttaa perhesuhteisiin merkittävästi.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.4.2026 klo 07:00, pääluokka Hyvinvointi.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suhteet appivanhempiin voivat hiertää.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 22.4.2026 klo 07:00.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Hyvinvointi.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Appivanhemmat, #Perhesuhteet, #Nuoret.

Selkokielinen yhteenveto

Suhteet appivanhempiin voivat olla vaikeita

Monilla nuorilla aikuisilla on vaikeuksia suhteissaan appivanhempiinsa. Tämä voi johtua siitä, että he eivät ole eristyneet omista vanhemmistaan. Ensikohtaamiset voivat aiheuttaa jännitystä ja pelkoa. Tällaiset tunteet voivat vaikuttaa perhesuhteisiin.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 18.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta paikoin runsaiksi. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi.
Kuusi ja mänty kukkivat maan pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärien odotetaan jäävän vähäisiksi.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.