Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lapinniemen seurakunta on päättänyt luopua kappelin käytöstä kesäkuun lopussa. Kappeli on ollut tärkeä osa yhteisöä 26 vuoden ajan ja sen sulkeminen tuo surua paikallisille asukkaille. Kappeli on tarjonnut tiloja jumalanpalveluksille ja muille juhlatilaisuuksille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lapinniemen seurakunta on päättänyt luopua kappelin käytöstä kesäkuun lopussa. Kappeli on ollut tärkeä osa yhteisöä 26 vuoden ajan ja sen sulkeminen tuo surua paikallisille asukkaille. Kappeli on tarjonnut tiloja jumalanpalveluksille ja muille juhlatilaisuuksille.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.4.2026 klo 19:15, pääluokka Uskonto.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lapinniemen kappeli suljetaan kesäkuun lopussa.
Lapinniemen kappeli suljetaan pian
Lapinniemen seurakunta lopettaa kappelin käytön kesäkuun lopussa. Kappeli on ollut tärkeä paikka 26 vuotta. Se on tarjonnut tiloja jumalanpalveluksille ja juhliin. Kappelin sulkeminen on ikävä uutinen paikallisille.
Lapinniemen seurakunta on päättänyt luopua kappelin käytöstä kesäkuun lopussa. Kappeli on ollut tärkeä osa yhteisöä 26 vuoden ajan ja sen sulkeminen tuo surua paikallisille asukkaille. Kappeli on tarjonnut…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.