Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalaisen kvanttiteknologiayhtiö IQM:n osakekurssi nousi voimakkaasti kaupankäynnin alkaessa Helsingin pörssissä. Suomi hankkii lyhyen kantaman ilmatorjuntaohjusjärjestelmiä Ruotsista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
China Labor Watchin raportti paljastaa vakavia väärinkäytöksiä BYD:n tehtaalla EU:ssa. Työntekijät kertovat velkaorjuudesta, laittomista viisumeista ja liian pitkistä työajoista. Tutkimus perustui työntekijöiden ilmiantoihin ja haastatteluihin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
China Labor Watchin raportti paljastaa vakavia väärinkäytöksiä BYD:n tehtaalla EU:ssa. Työntekijät kertovat velkaorjuudesta, laittomista viisumeista ja liian pitkistä työajoista. Tutkimus perustui työntekijöiden ilmiantoihin ja haastatteluihin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.4.2026 klo 11:13, pääluokka Autot.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kiinalaisyhtiö syytetty työntekijöiden oikeuksien rikkomisesta EU:ssa.
Työntekijöiden oikeudet kyseenalaistettu
China Labor Watch julkaisi raportin BYD:n tehtaasta. Raportti paljastaa työntekijöiden kärsivän velkaorjuudesta ja laittomista viisumeista. Työntekijät tekevät pitkiä työviikkoja ja valehtelevat työajoistaan. BYD kiistää syytökset ja lupaa noudattaa lakeja.
China Labor Watchin raportti paljastaa vakavia väärinkäytöksiä BYD:n tehtaalla EU:ssa. Työntekijät kertovat velkaorjuudesta, laittomista viisumeista ja liian pitkistä työajoista. Tutkimus perustui työntekijöiden ilmiantoihin ja haastatteluihin.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.