Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Wood vähentää satoja työtehtäviä, ja Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen. Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Keski-Suomessa on viime aikoina havaittu paljon karhuja, erityisesti pohjoisessa. Poliisi kertoo, että havainnot ovat pääasiassa maastosta ja asutusten läheltä. Karhut hakeutuvat usein pihapiireihin ruuan perässä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Keski-Suomessa on viime aikoina havaittu paljon karhuja, erityisesti pohjoisessa. Poliisi kertoo, että havainnot ovat pääasiassa maastosta ja asutusten läheltä. Karhut hakeutuvat usein pihapiireihin ruuan perässä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.4.2026 klo 11:48, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Keski-Suomessa havaittu runsaasti karhuja • Keski-Suomessa havaitaan runsaasti karhuja.
Karhuja havaittu Keski-Suomessa
Keski-Suomessa on tehty runsaasti karhuhavaintoja. Havaintoja on tullut erityisesti pohjoisilta alueilta. Karhut tulevat usein pihapiireihin etsimään ruokaa. Poliisi neuvoo, miten karhuja voi karkottaa turvallisesti.
Keski-Suomessa on viime aikoina havaittu paljon karhuja, erityisesti pohjoisessa. Poliisi kertoo, että havainnot ovat pääasiassa maastosta ja asutusten läheltä. Karhut hakeutuvat usein pihapiireihin ruuan perässä.
Keski-Suomessa on viime aikoina tehty paljon karhuhavaintoja. Erityisesti pohjoisessa Keski-Suomessa karhuja on nähty niin maastossa kuin asutusten pihapiireissä.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.