Nimipäivä:
Turo, Turkka
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.


Päiväkodin sulkeminen uhkaa Espoossa

Aihesivu: Päiväkodin sulkeminen uhkaa Espoossa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Espoon Kauklahdessa sijaitseva Lintukoto-päiväkoti on vaarassa sulkea ovensa. Esteettömyysremontti maksaa yli 65 000 euroa, ja kustannukset jäävät vanhempainyhdistyksen maksettavaksi. Kaupunki ei osallistu remonttiin, koska se ei ole sopimuksessa. Päiväkoti on toiminut 1980-luvulta lähtien ja siellä on alle 20 lasta.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 20.4.2026 klo 09:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Espoon Kauklahdessa sijaitseva Lintukoto-päiväkoti on vaarassa sulkea ovensa. Esteettömyysremontti maksaa yli 65 000 euroa, ja kustannukset jäävät vanhempainyhdistyksen maksettavaksi. Kaupunki ei osallistu remonttiin, koska se ei ole sopimuksessa. Päiväkoti on toiminut 1980-luvulta lähtien ja siellä on alle 20 lasta.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.4.2026 klo 09:00, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Päiväkodin sulkeminen uhkaa Espoossa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 20.4.2026 klo 09:00.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Espoo, #Lintukoto, #päiväkoti.

Selkokielinen yhteenveto

Päiväkoti sulkemisuhan alla Espoossa

Lintukoto-päiväkoti Espoossa on vaarassa sulkea. Remontti maksaa yli 65 000 euroa. Vanhempainyhdistys vastaa kustannuksista. Kaupunki ei osallistu remonttiin. Päiväkoti on toiminut vuodesta 1980. Siellä on alle 20 lasta ja kolme hoitajaa.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.