Nimipäivä:
Jasmin, Ilta, Jade
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…


Veeti Knuutinen saa vain 15 euroa viikossa

Aihesivu: Veeti Knuutinen saa vain 15 euroa viikossa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Veeti Knuutinen, 23, saa viikoittain vain 15 euroa käyttövaratililleen. Hän kokee tilanteen ahdistavana ja epätasa-arvoisena. Knuutisella on ollut edunvalvoja vuosia, ja hänellä on lievä kehitysvamma.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 19.4.2026 klo 08:05
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Veeti Knuutinen, 23, saa viikoittain vain 15 euroa käyttövaratililleen. Hän kokee tilanteen ahdistavana ja epätasa-arvoisena. Knuutisella on ollut edunvalvoja vuosia, ja hänellä on lievä kehitysvamma.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.4.2026 klo 08:05, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Veeti Knuutinen saa vain 15 euroa viikossa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 19.4.2026 klo 08:05.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #VeetiKnuutinen, #edunvalvoja, #talous.

Selkokielinen yhteenveto

Veeti Knuutinen saa 15 euroa viikossa

Veeti Knuutinen, 23, saa käyttövaratililleen vain 15 euroa viikossa. Hän kokee tilanteen surullisena ja epätasa-arvoisena. Knuutisella on ollut edunvalvoja, joka hoitaa hänen taloudellisia asioitaan. Edunvalvoja maksaa pakolliset menot, kuten asumisen ja sähkön. Knuutinen haluaisi harrastaa enemmän liikuntaa ja musiikkia.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.