Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tänään sää on aurinkoinen ja lämpötilat vaihtelevat seitsemästä 13 asteeseen. Itä-Suomessa lämpötila voi jäädä hieman kymmenen asteen alapuolelle. Ilmatieteen laitos on antanut maastopalovaroituksen laajalle alueelle etelästä Tornion korkeudelle. Kuivuus lisää maastopalojen vaaraa, ja tuuli voi levittää tulipaloja nopeasti.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tänään sää on aurinkoinen ja lämpötilat vaihtelevat seitsemästä 13 asteeseen. Itä-Suomessa lämpötila voi jäädä hieman kymmenen asteen alapuolelle. Ilmatieteen laitos on antanut maastopalovaroituksen laajalle alueelle etelästä Tornion korkeudelle. Kuivuus lisää maastopalojen vaaraa, ja tuuli voi levittää tulipaloja nopeasti.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.4.2026 klo 06:31, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Päivän sää on aurinkoinen ja lämmin • Kevät tuo aurinkoa ja lämpöä Suomeen.
Aurinkoinen ja lämmin sää tänään
Tänään on aurinkoinen sää koko Suomessa. Lämpötilat vaihtelevat seitsemästä 13 asteeseen. Itä-Suomessa lämpötila voi jäädä alle kymmenen asteen. Ilmatieteen laitos varoittaa maastopalovaarasta kuivuuden vuoksi. Tuuli voi levittää tulipaloja nopeasti.
Tänään sää on aurinkoinen ja lämpötilat vaihtelevat seitsemästä 13 asteeseen. Itä-Suomessa lämpötila voi jäädä hieman kymmenen asteen alapuolelle. Ilmatieteen laitos on antanut maastopalovaroituksen laajalle alueelle etelästä Tornion korkeudelle.…
Suomessa nautitaan aurinkoisista ja lämpimistä kevätpäivistä. Lämpötilat vaihtelevat 10–13 asteen välillä, ja yöt ovat viileämpiä. Alkuviikosta taivaalle voi ilmestyä ohutta yläpilveä, mutta sää pysyy pääosin poutaisena.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.