Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat iski Iranin kohteisiin Hormuzinsalmella vastauksena väitettyihin laivaiskuihin. Nordicshape Helsingin toiminta on keskeytetty vakavien potilasturvallisuuspuutteiden vuoksi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla syttyi lauantaina useita maastopaloja. Närpiön Ylimarkussa paloi metsää noin 30 x 30 metrin alueelta, ja Mustasaaressa 150 neliötä kuusimetsää.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla syttyi lauantaina useita maastopaloja. Närpiön Ylimarkussa paloi metsää noin 30 x 30 metrin alueelta, ja Mustasaaressa 150 neliötä kuusimetsää.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.4.2026 klo 20:02, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Keskisuomalainen, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nuoria epäillään maastopaloista Pohjanmaalla • Nuoret epäillyt maastopalosta Pohjanmaalla • Lapset ja nuoret epäillyt maastopaloista.
Nuoria epäillään maastopaloista Pohjanmaalla
Pohjanmaalla syttyi maastopaloja lauantaina. Palot tapahtuivat Närpiössä ja Mustasaaressa. Närpiössä paloi metsää noin 30 x 30 metriä. Mustasaaressa paloi 150 neliötä kuusimetsää. Paikalta poistui kaksi nuorta, joita epäillään palojen sytyttämisestä.
Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla syttyi lauantaina useita maastopaloja. Närpiön Ylimarkussa paloi metsää noin 30 x 30 metrin alueelta, ja Mustasaaressa 150 neliötä kuusimetsää.
Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla syttyi lauantaina maastopaloja. Närpiössä paloi metsää 30 x 30 metrin alueelta ja Mustasaaressa 150 neliötä kuusimetsää.
Lasten ja nuorten epäillään aiheuttaneen useita maastopaloja eri puolilla Suomea. Poliisi on saanut ilmoituksia tulitikkuleikeistä, jotka ovat johtaneet paloihin Varsinais-Suomessa ja Kärsämäellä.
Lasten ja nuorten epäillään aiheuttaneen useita maastopaloja eri puolilla Suomea. Poliisi on saanut ilmoituksia muun muassa tulitikkuleikeistä sähkölinjojen alla Varsinais-Suomessa. Huoltajia kehotetaan keskustelemaan lasten kanssa tulen käsittelystä ja…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.