Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa on odotettavissa takatalvi ensi viikon loppupuolella. Ilmatieteen laitoksen meteorologi Eerik Saarikalle kertoi, että lämpötilat voivat laskea alle kymmenen asteen. Eteläisessä Suomessa voi myös sataa lunta ja räntää. Sään ennusteet ovat kuitenkin epävarmoja ja voivat muuttua.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa on odotettavissa takatalvi ensi viikon loppupuolella. Ilmatieteen laitoksen meteorologi Eerik Saarikalle kertoi, että lämpötilat voivat laskea alle kymmenen asteen. Eteläisessä Suomessa voi myös sataa lunta ja räntää. Sään ennusteet ovat kuitenkin epävarmoja ja voivat muuttua.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.4.2026 klo 18:10, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Ilkka-Pohjalainen, Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Takatalvi saapuu Suomeen ensi viikolla • Takatalvi saapuu Suomeen ensi viikolla • Takatalvi saapuu Suomeen ensi viikolla.
Takatalvi saapuu Suomeen
Suomessa on tulossa takatalvi ensi viikolla. Lämpötilat voivat laskea alle kymmenen asteen. Eteläisessä Suomessa voi sataa lunta ja räntää. Sään ennusteet ovat epävarmoja, ja muutokset voivat vaikuttaa pitkään. Vappuun asti voi olla epävakaata säätä.
Suomessa on odotettavissa takatalvi ensi viikon loppupuolella. Ilmatieteen laitoksen meteorologi Eerik Saarikalle kertoi, että lämpötilat voivat laskea alle kymmenen asteen. Eteläisessä Suomessa voi myös sataa lunta ja räntää.…
Suomeen on tulossa takatalvi ensi viikon loppupuolella. Ilmatieteen laitoksen meteorologi Eerik Saarikalle kertoi, että lämpötilat voivat laskea alle kymmenen asteen. Eteläisessä Suomessa saattaa myös sataa lunta ja räntää.…
Suomeen on tulossa takatalvi ensi viikon loppupuolella. Ilmatieteen laitoksen meteorologi Eerik Saarikalle mukaan lämpötila laskee alle kymmenen asteen. Eteläisessä Suomessa voi esiintyä lunta ja räntää.
Forecan mukaan keväinen sää voi muuttua takatalveksi ensi viikon loppupuolella. Maan keski- ja pohjoisosissa lämpötila saattaa laskea torstaina yli viidellä asteella. Etelässä viilenevä ilma tuo mahdollisesti sateita, jotka…
Keväinen lämpö saattaa väistyä takatalven tieltä ensi viikon loppupuolella. Ilmatieteen laitoksen meteorologi Eerik Saarikalle kertoi, että vuorokauden maksimilämpötilat jäävät alle kymmenen asteen. Lunta ja räntää voi tulla eteläisintä…
Forecan mukaan keväinen sää voi muuttua takatalveksi ensi viikon loppupuolella. Maan keski- ja pohjoisosissa lämpötila saattaa laskea yli viidellä asteella torstaina. Etelässä viilenevää säätä odotetaan perjantaina, ja sateet…
Forecan mukaan kevätsateet saattavat ensi viikolla muuttua lumisateeksi. Maan keski- ja pohjoisosissa lämpötila laskee yli viidellä asteella torstaina. Etelässä viilenevä sää alkaa perjantaina, ja sateet voivat tulla lumena.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.