Nimipäivä:
Jasmin, Ilta, Jade
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…


Suuri rakennuspalo Sastamalassa vaatii pelastusyksiköitä

Aihesivu: Suuri rakennuspalo Sastamalassa vaatii pelastusyksiköitä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Sastamalassa on syttynyt suuri rakennuspalo Trakinkadulla. Pelastuslaitos on hälyttänyt paikalle 23 pelastuslaitoksen yksikköä. Tilanne on vakava, ja pelastustyöt ovat käynnissä. Lisätietoja asiasta on tulossa myöhemmin.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 18.4.2026 klo 08:50
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Sastamalassa on syttynyt suuri rakennuspalo Trakinkadulla. Pelastuslaitos on hälyttänyt paikalle 23 pelastuslaitoksen yksikköä. Tilanne on vakava, ja pelastustyöt ovat käynnissä. Lisätietoja asiasta on tulossa myöhemmin.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.4.2026 klo 08:50, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Aamulehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suuri rakennuspalo Sastamalassa vaatii pelastusyksiköitä • Suuri rakennuspalo Sastamalassa lauantaina.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 18.4.2026 klo 08:50.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Sastamala, #rakennuspalo, #pelastuslaitos.

Selkokielinen yhteenveto

Rakennuspalo Sastamalassa vaatii apua

Sastamalassa on syttynyt suuri palotapahtuma Trakinkadulla. Pelastuslaitos on hälyttänyt 23 pelastusyksikköä paikalle. Pelastustyöt ovat käynnissä. Tilanne on vakava, ja asiasta tulee lisätietoja myöhemmin.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.