Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sammon osake on laskenut alkuvuonna noin yhdeksän prosenttia. Samaan aikaan Helsingin pörssin yleisindeksi on noussut noin kahdeksan prosenttia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sammon osake on laskenut alkuvuonna noin yhdeksän prosenttia. Samaan aikaan Helsingin pörssin yleisindeksi on noussut noin kahdeksan prosenttia.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.4.2026 klo 10:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Talouselämä.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sammon osake laski alkuvuonna • Kojamon osake laski 20 prosenttia.
Sammon osake laski alkuvuonna
Sammon osake on laskenut yhdeksän prosenttia alkuvuonna. Helsingin pörssin yleisindeksi on noussut kahdeksan prosenttia. OP:n analyytikko Antti Saari sanoo, että Sampo on aiemmin nostanut ohjeistustaan vuoden aikana. Sijoittajat ovat kuitenkin pettyneet tämän vuoden varovaiseen ohjeistukseen.
Sammon osake on laskenut alkuvuonna noin yhdeksän prosenttia. Samaan aikaan Helsingin pörssin yleisindeksi on noussut noin kahdeksan prosenttia.
Kojamo, joka on nyt nimeltään Lumo Kodit, koki merkittävän osakekurssin laskun.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.