Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
EU:n väkiluku kutistuu lähes 12 prosenttia vuoteen 2100 mennessä, kertoo Eurostat. Tämä tarkoittaa, että EU:ssa on 53 miljoonaa ihmistä vähemmän kuin nykyisin. Väestökasvun uskotaan jatkuvan lyhyellä aikavälillä huippuunsa vuonna 2029, jonka jälkeen väkiluku alkaa laskea.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
EU:n väkiluku kutistuu lähes 12 prosenttia vuoteen 2100 mennessä, kertoo Eurostat. Tämä tarkoittaa, että EU:ssa on 53 miljoonaa ihmistä vähemmän kuin nykyisin. Väestökasvun uskotaan jatkuvan lyhyellä aikavälillä huippuunsa vuonna 2029, jonka jälkeen väkiluku alkaa laskea.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.4.2026 klo 06:32, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Yle Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa EU:n väkiluku ennustetaan laskevan • EU:n väkiluku vähenee vuoteen 2100 mennessä • EU:n väkiluku laskee 12 prosenttia vuoteen 2100.
EU:n väkiluku laskee tulevaisuudessa
EU:n väkiluku vähenee merkittävästi vuoteen 2100 mennessä. Eurostatin mukaan väkiluku kutistuu 53 miljoonalla. Tällä hetkellä EU:ssa on noin 452 miljoonaa asukasta. Kasvu jatkuu kuitenkin vuoteen 2029 asti, jolloin väkiluku on yli 453 miljoonaa.
EU:n väkiluku kutistuu lähes 12 prosenttia vuoteen 2100 mennessä, kertoo Eurostat. Tämä tarkoittaa, että EU:ssa on 53 miljoonaa ihmistä vähemmän kuin nykyisin. Väestökasvun uskotaan jatkuvan lyhyellä aikavälillä huippuunsa…
Eurostatin mukaan EU:n väkiluku vähenee noin 12 prosenttia vuoteen 2100 mennessä. Nykyisin väkiluku on noin 452 miljoonaa, mutta vuosisadan lopulla se voi olla vain 400 miljoonaa.
Eurostatin mukaan EU:n väkiluku vähenee lähes 12 prosenttia vuoteen 2100 mennessä. Tämä tarkoittaa 53 miljoonan ihmisen vähenemistä nykyisestä väestöstä. Alkuun väestön uskotaan kasvavan, mutta sen jälkeen lasku alkaa.
Eurostatin mukaan EU:n väkiluku laskee 12 prosenttia vuoteen 2100 mennessä. Tämä tarkoittaa, että EU:ssa on 53 miljoonaa ihmistä vähemmän kuin nykyisin. Aluksi väestö kasvaa, mutta sen jälkeen se…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.