Nimipäivä:
Jasmin, Ilta, Jade
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…


Kruunuvuorensilta avataan Helsingissä tänään

Aihesivu: Kruunuvuorensilta avataan Helsingissä tänään

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kruunuvuorensilta avataan Helsingissä jalankulkijoille ja pyöräilijöille. Sillan avajaisohjelmaa järjestetään sillalla ja sen päissä. Raitiotien matkustajaliikenne alkaa aikaisintaan alkuvuodesta 2027. Sillan pituus on noin 1,2 kilometriä, mikä tekee siitä Suomen pisimmän.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 18.4.2026 klo 06:25
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Kruunuvuorensilta avataan Helsingissä jalankulkijoille ja pyöräilijöille. Sillan avajaisohjelmaa järjestetään sillalla ja sen päissä. Raitiotien matkustajaliikenne alkaa aikaisintaan alkuvuodesta 2027. Sillan pituus on noin 1,2 kilometriä, mikä tekee siitä Suomen pisimmän.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.4.2026 klo 06:25, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kruunuvuorensilta avataan Helsingissä tänään • Kruunuvuorensilta avataan Helsingissä tänään • Kruunuvuorensilta avataan Helsingissä tänään.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 18.4.2026 klo 06:25.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kruunuvuorensilta, #Helsinki, #rakentaminen.

Selkokielinen yhteenveto

Kruunuvuorensilta avataan Helsingissä

Kruunuvuorensilta avataan Helsingissä tänään. Sillalle pääsee jalankulkijat kello 14 ja pyöräilijät kello 17. Avajaisohjelmaa järjestetään sillalla. Sillan raitiotieliikenne alkaa aikaisintaan vuonna 2027. Sillan pituus on 1,2 kilometriä.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.