Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Olkiluoto 2 on jälleen liitetty valtakunnan sähköverkkoon. Teollisuuden voiman mukaan vuosihuolto sujui aikataulussa ilman vaurioita polttoaine-elementeissä. Seuraavaksi alkaa Olkiluoto 1:n huolto, joka kestää 55 päivää ja sisältää merkittäviä korjauksia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Olkiluoto 2 on jälleen liitetty valtakunnan sähköverkkoon. Teollisuuden voiman mukaan vuosihuolto sujui aikataulussa ilman vaurioita polttoaine-elementeissä. Seuraavaksi alkaa Olkiluoto 1:n huolto, joka kestää 55 päivää ja sisältää merkittäviä korjauksia.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.4.2026 klo 12:23, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Olkiluoto 2 palasi sähköverkkoon huollon jälkeen • Olkiluoto 2 palasi sähköverkkoon huollon jälkeen • Olkiluoto 2 palasi sähköverkkoon huollon jälkeen.
Olkiluoto 2 liitettiin verkkoon
Olkiluoto 2 on palannut sähköverkkoon huollon jälkeen. Teollisuuden voima ilmoitti, että huolto sujui hyvin. Seuraavaksi alkaa Olkiluoto 1:n huolto, joka kestää 55 päivää. Huollossa tehdään laajoja töitä, kuten turbiinilauhduttimen korjaus.
Olkiluoto 2 on jälleen liitetty valtakunnan sähköverkkoon. Teollisuuden voiman mukaan vuosihuolto sujui aikataulussa ilman vaurioita polttoaine-elementeissä. Seuraavaksi alkaa Olkiluoto 1:n huolto, joka kestää 55 päivää ja sisältää merkittäviä…
Olkiluoto 2 on jälleen kytketty valtakunnan sähköverkkoon. Vuosihuolto päättyi aikataulussa, eikä reaktorista löytynyt vaurioita. Seuraavaksi alkaa Olkiluoto 1:n huolto, joka kestää 55 päivää.
Olkiluoto 2:n vuosihuolto päättyi aikataulussa perjantaina. Teollisuuden voiman mukaan huolto sujui hyvin, eikä reaktorista löytynyt vaurioita. Seuraavaksi alkaa Olkiluoto 1:n huolto, joka kestää 55 päivää. Olkiluoto 3:n huolto…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.