Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Valtiovarainministeriö valmistelee matkailijaveroa, joka mahdollistaisi kunnille lisätulojen saamisen. Uuden lain myötä kunnat voisivat ottaa käyttöön vapaaehtoisen matkailijaveron. Selvityksiä on tehty ja sidosryhmiä kuultu lainvalmistelun tueksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Valtiovarainministeriö valmistelee matkailijaveroa, joka mahdollistaisi kunnille lisätulojen saamisen. Uuden lain myötä kunnat voisivat ottaa käyttöön vapaaehtoisen matkailijaveron. Selvityksiä on tehty ja sidosryhmiä kuultu lainvalmistelun tueksi.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.4.2026 klo 11:13, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Matkailijavero mahdollistaa kunnille lisätuloja • Matkailijaveron valmistelu käynnistyy Suomessa • Matkailijavero mahdollistaa kunnille lisätuloja matkailusta.
Uusi matkailijavero Suomeen
Suomeen valmistellaan matkailijaveroa. Valtiovarainministeriö on aloittanut lainvalmistelun. Uusi vero mahdollistaisi kunnille lisätuloja. Kunnat voisivat ottaa veron käyttöön vapaaehtoisesti. Selvityksiä on tehty ja sidosryhmiä kuultu.
Valtiovarainministeriö valmistelee matkailijaveroa, joka mahdollistaisi kunnille lisätulojen saamisen. Uuden lain myötä kunnat voisivat ottaa käyttöön vapaaehtoisen matkailijaveron. Selvityksiä on tehty ja sidosryhmiä kuultu lainvalmistelun tueksi.
Valtiovarainministeriö aloittaa matkailijaveron valmistelun. Uuden lain myötä kunnille annetaan mahdollisuus kerätä vapaaehtoista veroa matkailijoilta. Veron tavoitteena on tarjota kunnille lisätuloja matkailutoiminnasta.
Suomessa valmistellaan uutta matkailijaveromallia, joka mahdollistaisi kunnille lisätulojen saamisen matkailusta. Valtiovarainministeriö on selvittänyt veron käyttöönoton edellytyksiä ja kuullut sidosryhmiä. Kunnat päättäisivät itse veron käyttöönotosta, ja sen tavoitteena on…
Hallitus aloittaa matkailijaveron lainvalmistelun, kertoo valtiovarainministeriö. Veron tavoitteena on tuoda lisätuloja matkailijoiden suosimille kunnille. Laki voisi astua voimaan aikaisintaan vuonna 2027, ja kunnilla olisi mahdollisuus päättää veron käyttöönotosta…
Valtiovarainministeriö valmistelee uutta matkailijaveroa. Laki antaisi kunnille mahdollisuuden päättää veron käyttöönotosta. Matkailijavero on käytössä monissa EU-maissa ja se maksetaan yleensä lyhytaikaisesta majoituksesta.
Valtiovarainministeriö aloittaa matkailijaveron valmistelun. Vero olisi kunnille vapaaehtoinen ja perittäisiin kuntakohtaisesti. Matkailijavero tarjoaisi kunnille mahdollisuuden kerätä lisätuloja matkailusta, mikä on jo käytössä monissa EU-maissa.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.